تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۸۹۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

هنوز هم سرمایه گذاری در فولاد جواب می دهد

می متالز - تولید باید آمادگی لازم برای رقابت پذیری و صادرات را داشته باشد تا انگیزه سرمایه گذاران از بین نرود.
هنوز هم سرمایه گذاری در فولاد جواب می دهد

به گزارش می متالز، محمد جابریان، رئیس هیئت مدیره فولاد روهینا جنوب گفت: وضعیت امروز کارخانجات فولادی کشور به گونه ای است که برای بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان برای ورود به حوزه فولاد رغبتی ایجاد نمی کند اما به اعتقاد من، سرمایه گذاری در حوزه فولاد به خصوص با نگاه به کل زنجیره جواب می دهد و تولید آن در کشور اقتصادی است.

وی افزود: مزیت های اصلی تولید فولاد در کشور از جمله سنگ آهن، گاز، برق و نیروی متخصص است اما وقتی شاهد هستیم که نقدینگی به واسطه سودهای بالای بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری سپرده گذاری می شود و بخش اعظمی از سرمایه ها از بازار خارج شده و بسیاری از فعالیت ها که به بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد هم رسیده را تعطیل کرده است، باید تدبیری اندیشیده شود.

جابریان خاطرنشان کرد: باید کاری کرد تا نقدینگی از موسسات و بانک ها خارج و به سمت تولید هدایت شود کما اینکه اینگونه سپرده گذاری ریسک بالایی دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون شاهد چند نمونه از بحران های مالی و اجتماعی این موسسات و بانک ها هستیم. تولید هم باید آمادگی لازم برای رقابت پذیری و صادرات را داشته باشد تا انگیزه سرمایه گذاران از بین نرود.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده