تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۸۹۷۴
سرویس خبر : انرژی
طی روز سه شنبه رقم خورد؛

نفت برنت از مرز ۶۸ دلار گذشت

می متالز - قیمت نفت برنت روز سه شنبه با ۴۴ سنت، معادل ۰.۶۵ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۲ سنت رسید.
نفت برنت از مرز ۶۸ دلار گذشت

به گزارش می متالز، در حالی که کاهش تولید اوپک و روسیه و پایین آمدن تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا موجب تقویت بازار نفت شده است، قیمت نفت خام آمریکا روز سه شنبه به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت روز سه شنبه  با ۵۱ سنت، معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۲۴ سنت رسید. در اوایل روز سه شنبه قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین رقم از می ۲۰۱۵ تاکنون یعنی ۶۲ دلار و ۵۶ سنت رسیده بود. قیمت نفت برنت نیز با ۴۴ سنت، معادل ۰.۶۵ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت هفته گذشته تا رقم ۶۸ دلار و ۲۷ سنت رسید که بالاترین رقم از می ۲۰۱۵ تاکنون بود.

تجار گفتند، رشد قیمت ها ناشی از ورود محتکران به معاملات آینده بازار نفت بوده است. محتکران معتقدند شکاف کم بین عرضه و تقاضا بعد از اجرای قوی توافق کاهش تولید، تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت.تجار همچنین گفتند، کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نیز دیگر عامل تقویت قیمت نفت خام آمریکا بوده است. تعداد سکوهای حفاری در هفته منتهی به ۵ ژانویه با ۵ مورد کاهش به ۷۴۲ سکو رسید.

به رغم این عوامل که موجب رشد بیش از ۱۰ درصدی قیمت نفت از اوایل ماه دسامبر تاکنون شده، برخی هشدار می دهند که قیمت ها بیش از حد رشد کرده است.

تعداد سکوهای حفاری نفتی در امریکا بسیار بالاتر از ۳۱۶ سکوی ثبت شده در ژوئن ۲۰۱۶ است و تولید نفت خام آمریکا احتمالا به زودی از مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز عبور خواهد کرد.

عناوین برگزیده