تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۹۰۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تأمین ۵۰۰ تن آهن آلات برای کارخانه سیمان سپوی دهدشت

می متالز - نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ادامه عملیات اجرایی فاز یک کارخانه سیمان سپوی دهدشت ۵۰۰ تن آهن آلات به محل کارخانه حمل شده است.
تأمین ۵۰۰ تن آهن آلات برای کارخانه سیمان سپوی دهدشت

به گزارش می متالز، عدل هاشمی پور روز یکشنبه (19 آذر) در این باره اظهار داشت: فاز نخست این طرح، تولید سیمان سفید خواهد بود. وی بیان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی فاز نخست این طرح ۳۶ ماهه به بهره برداری خواهد رسید.
هاشمی پور ظرفیت تولید روزانه این کارخانه را یک هزار و ۲۰۰ تن ذکر کرد و گفت: این کارخانه با توجه به نزدیکی به خلیج فارس موقعیت مناسبی برای صادرات خواهد داشت و بیش از ۷۰ درصد محصولات این کارخانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تأمین فاینانس خارجی روند اجرایی این طرح متوقف نخواهد داشت. هاشمی پور اظهار کرد: بخش ارزی طرح سیمان سپو دهدشت ۹۰ میلیون یورو است که قرار داد آن منعقد شده است.
وی عنوان کرد: زمینه اشتغالزایی این طرح به صورت مستقیم ۲۰ نفر و غیر مستقیم نزدیک به ۶۰۰ نفر است.
کارزخانه سیمان سپو بعد از ۶ سال وقفه اواخر سال ۹۵ شروع به کار کرد و سرمایه گذاری انجام شده این طرح ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.
کارخانه سیمان سپو در دشت ۶ هزار هکتاری کلاچو قرار دارد.

دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان کهگیلویه دارای ۳۶۵ روستا است که تعدادی از این روستاها خالی از سکنه شدند.

عناوین برگزیده