تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۲
بازدید: ۴۴۶
کد خبر: ۹۰۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

٣٣هزار واحد صنعتی در کشور فعال است

می متالز - ٣٣ هزار و ٨٦٥ واحد صنعتی با ظرفیت بین ٥٠ تا ٧٠ درصد فعال است. بدین جهت با حمایت دولت قطعا این رقم قابل افزایش است.
٣٣هزار واحد صنعتی در کشور فعال است

به گزارش می متالز، صادق نجفی معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در یک نشست خبری درباره وضعیت شهرک های صنعتی گفت:با معاونت توسعه روستایی به تفاهم رسیدیم که در نواحی روستایی شهرک های صنعتی ایجادکنیم. این شهرک ها و واحدهای صنعتی با حمایت تمام دستگاه های مرتبط خواهد بود.

وی با بیان اینکه معیشت و اشتغال روستاها در گرو ایجاد واحدهای صنعتی در روستاها است، افزود: حذف برخی از مجوزها برای ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی در حال بررسی است. یک واحد صنعتی برای شروع فعالیت خود باید از محیط زیست،وزارت جهاد کشاورزی و بخش های مختلف وزارت صنعت مجوز بگیرد.با این دوندگی چطور می توان تسهیل در سرمایه گذاری را فراهم کرد. از اینرو در گام اول با محیط زیست توافق کردیم که دیگر با فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک ها دخالت نکند.
وی تصریح کرد: ظرفیت های خالی زیادی در شهرک های صنعتی وجود دارد که با پرداخت تسهیلات و تشویق سرمایه گذاران این ظرفیت ها را می توان پر کرد. اکنون ٣٣ هزار و ١٢ واحد صنعتی با ظرفیت بین ٥٠ تا ٧٠ درصد فعال است. همچنین 22 هزار و ٥٦١ واحد صنعتی جدید در حال ساخت است.
وی تاکید کرد: تعداد واحدهای تعطیل و متوقف در شهرک های صنعتی در حدود ٧ هزار و ٨٧٥ واحد است.

عناوین برگزیده