تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۶
بازدید: ۱۶۹۶
کد خبر: ۹۰۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری سمینار آموزشی معرفی محصولات تولیدی شرکت سیمان ارومیه و تاثیر آن بر کیفیت بتن

می متالز - شرکت سیمان ارومیه سمیناری یک روزه با موضوع معرفی محصولات تولیدی خود و تاثیر آن بر کیفیت بتن را برای شرکتهای بتن آماده استان آذربایجان غربی برگزار نمود.
برگزاری سمینار آموزشی معرفی محصولات تولیدی شرکت سیمان ارومیه و تاثیر آن بر کیفیت بتن

به گزارش می متالز، در این سمینار یکروزه کارشناسان واحد کیفیت و پژوهش با ارائه مطالب آموزشی توانستند نسبت به ارتقاء دانش و سطح آگاهی بخشی از ذینفعان سازمان گام بردارند.

در ابتدای سمینار آقای صالح محمد زاده، مدیر اداری شرکت ضمن خیر مقدم به حاضرین در سمینار گزارشی از تاریخچه شرکت و برنامه های آتی در جهت تثبیت بازارهای داخلی و خارجی ارائه نمود و سپس آقای مهندس مهدی شبستانی بعنوان سرپرست واحد کیفیت و پژوهش با اشاره به استانداردها و گواهینامه های بین المللی اخذ شده توسط شرکت سیمان ارومیه اظهار داشت: اخذ گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت یکپارچه کیفیت(ISO9001:2015)،گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت و پژوهش(ISO/IEC 17025:2005) از کشور روسیه و گواهینامه نشان صادرات به اروپا(CE) از کشور اسپانیا در جهت احترام به مشتریان و ذینفعان شرکت سیمان ارومیه می باشد و ما در این مجموعه از هیچ تلاشی برای عرضه محصولات با کیفیت براساس نیاز مشتریان فروگذار نخواهیم کرد و هدف نهایی انجام مطالعات علمی جهت تولید محصولاتی منطبق بر استاندارهای روز دنیا می باشد.

وی افزود: ما با فعال نمودن واحدR&D و انجام تحقیقات میکروسکوپی برای اولین بار در صنعت سیمان ایران توانسته ایم موفقیت های زیادی را کسب نماییم و کسب عنوان واحد نمونه کیفی استاندارد آذربایجان غربی در سال جاری شاهد این مدعاست.

در ادامه این سمینار آموزشی، آقای مهندس مجید حیدری کارشناس واحد تحقیقات شرکت سیمان ارومیه با تحلیل مکانیزم تاثیر زلزله اخیر استان کرمانشاه بر سازه های بتنی، خواستار افزایش نظارت دستگاههای اجرایی بر روند ساخت و ساز شد و با اشاره به وسعت خسارات جانی و مالی در زلزله استان کرمانشاه دلیل اصلی آن را عدم رعایت اصول فنی و مهندسی برشمرد و بیان کرد که از آنجایی که  کشور ایران بر روی کمربندهای فعال زلزله قرار دارد و میبایست با انجام مطالعات ژئوتکنیک و بررسی روند فعالیت گسل های فعال منطقه قبل از احداث ساختمان از بروز حوادث ناگواری از این دست جلوگیری نمود.

ایشان اضافه کرد در کشورهایی مثل ژاپن شاهد صدها زلزله هستیم ولی آنها با علم روز دنیا پیش میروند و توانسته اند تلفات آن را کاهش دهند.

مهندس حیدری با اشاره به مقاومت بیشتر بتن در مقابل امواج حاصل از زلزله نیز خاطر نشان ساخت که در صورت اجرای اصولی بتن ریزی در سازه ها میتوان گسست ایجاد شده در اثر بلایای طبیعی را کاهش داد و مطمئن ترین مصالح بتن مسلح است.

همچنین در این سمینار ویژگی های فنی محصولات تولیدی شرکت سیمان ارومیه به سمع و نظر حاضرین رسید و استفاده از سیمان ارومیه در پروژه پل میانگذر دریاچه ارومیه، سد چراغ ویس سقز، سد کانی سیب و تقاطع آذربایجان در ورودی شهر ارومیه را از پروژه های ملی و استاتی مورد اشاره قرار گرفت که با وجود کارخانجات مختلف سیمانی در سطح منطقه مهندسان و متخصصان فنی عمران و سازه، تولیدات شرکت سیمان ارومیه را برگزیده اند.

در پایان حاضرین در سمینار از آزمایشگاه و قسمت مطالعات میکروسکوپی واحد کیفیت و پژوهش بازدید نمودند.

عناوین برگزیده