تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۹۱۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تغییر کاربری سیمان در پروژه های عمرانی و شهری می تواند صنعت سیمان را ازرکود خارج کند

می متالز - نشست کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با مدیران واحدهای تولید سیمان با هدف بررسی مسایل و مشکلات این بخش در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
تغییر کاربری سیمان در پروژه های عمرانی و شهری می تواند صنعت سیمان را ازرکود خارج کند

به گزارش می متالز، دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با توجه به رکود صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی و شهری گفت: شاید تا ده سال آینده ساخت و ساز مسکن به شکل سابق بازنگردد و باید  راهکار جدیدی برای تولیدکنندگان این بخش اندیشیده شود.

شهریار شعبانی بیان کرد: با ایجاد هلدینگ های گسترده با حضور چند صنایع بزرگ تولیدی می توان در کشورهای آسیایی شهرک سازی های جدیدی را رقم زد و زمینه فعالیت این واحدها فراهم شود.

قائم مقام مدیر عامل شرکت سیمان سپاهان نیز در این نشست گفت:  تکمیل زنجیره تولید سیمان در کشور از زمان انقلاب به سرعت شکل گرفت و ظرفیت تولید داخل رشد چشمگیری داشت به نحوی که نیاز داخل و کمبودها تامین شد و همزمان نیز صادرات وجود داشت.

علی محمد پارسایی افزود: متاسفانه چند سال اخیر که با رکود سنگین ساختمان سازی مواجه شده ایم مشکلات صادرات نیز افزایش یافته است و در صورت ادامه این وضعیت تعدادی از واحدها رو به ورشکستگی و توقف تولید خواهند رفت.

وی بیان کرد: مشکلات واحدهای سیمان شامل کمبود نقدینگی، کاهش قیمت های محصولات تولیدی، بهره های بانکی بالا، افزایش قیمت های حمل و نقل ، مشکلات زیست محیطی مخصوصاً واحدهای قدیمی تر که در مجاورت شهرها هستند می توان عنوان کرد.

پارسایی  اضافه کرد: برای بهتر شدن شرایط فعالیت این واحدها پیشنهاد می شود تغییر الگوی مصرف سیمان بتن ، حرکت به سمت اسکلت های بتنی به جای فلزی، مبلمان شهری بتنی، اتمام پروژه های عمرانی وسیع و شهری انجام گیرد.

معاون تولید و فروش شرکت سیمان اصفهان در این نشست گفت: در کشورهای دیگر مخصوصا در قاره اروپا و صنعتی دارایی، مالیات و مسایل بیمه را نسبت به شرایط اقتصادی و میزان رونق کشور خود مطابقت می نمایند و با توجه به شرایط برای واحدها تصمیم گیری می نمایند ولی متاسفانه در ایران همیشه شرایط یکسان است و بصورت یکنواخت باید مالیات پرداخت شود.

محمدرضا قارایی تصریح کرد: سیمان کالای تجاری محسوب نمی شود چرا که در برخی موارد هزینه جابجایی یک کانتینر سیمان از خود محموله بیشتر می شود ولی نگاه ارگان ها و سازمان ها به این محصول تولیدی شبیه به کالای تجاری گران قیمت است.

معاون تولید و فروش شرکت سیمان اصفهان خواستار تعریف پروژه های شهری و صنعتی برای استفاده از سیمان و بتن شد گفت: متاسفانه این نوع پروژه ها  تقریبا رو به صفر است.

عناوین برگزیده