تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۹۱۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
براساس گزارش فورچون

بانک های بزرگ به دنبال استارت آپ های امنیت سایبری

می متالز - استارت آپ منلو (Menlo) در منلو پارک کالیفرنیا قرار گرفته است. در اینجا مشتریان از طریق روشی که «انزوای وب» نامیده می شود، محافظت می شوند. شرکت به این صورت کار می کند که تماما ایمیل ها، اسناد، پیوست ها وب سایت ها را در یک محیط مجازی دیگر باز می کند و سپس تصویری از محتوای آن را به کاربران نشان می دهد.
بانک های بزرگ به دنبال استارت آپ های امنیت سایبری

به گزارش می متالز، بزرگان خدمات مالی و بانکی میلیون ها دلار در استارت آپ های امنیت سایبری که بتوانند حملات فیشینگ را فلج کنند، سرمایه گذاری می کنند. حملاتی که در آن هکر ها تلاش می کنند مردم را فریب دهند و رمز ورود آنها را به دست آوردند.

بانک های بزرگی مانند JPMorgan Chase، American Express و HSBC، از جمله سرمایه گذارانی هستند که در یک دوره 40 میلیون دلار در شرکت Menlo Security که تنها چهارسال است راه اندازی شده، سرمایه گذاری کرده اند. سایر سرمایه گذاران عبارتند از: Ericsson Ventures، General Catalyst، Sutter Hill Ventures، Osage University Partners و Engineering Capital.

استارت آپ منلو (Menlo) در منلو پارک کالیفرنیا قرار گرفته است. در اینجا مشتریان از طریق روشی که «انزوای وب» نامیده می شود، محافظت می شوند. شرکت به این صورت کار می کند که تماما ایمیل ها، اسناد، پیوست ها وب سایت ها را در یک محیط مجازی دیگر باز می کند و سپس تصویری از محتوای آن را به کاربران نشان می دهد.

روش این شرکت متفاوت از تکنولوژی sandboxing عمل می کند که در آن این یک لایه امنیتی اضافی می شود تا مانع از ترویج نرم افزارهای مخرب و یا برنامه های مضر به سیستم شما می شود.

امیر بن افریم، مدیرعامل منلو و یکی از موسسان این استارت آپ می گوید: ایده اصلی این است که اگر هرگز اجازه ندهید کسی به محتوای خارجی وصل شود، سیستم شما می تواند تمیز و امن باقی بماند. او قبلا در شرکت های امنیت سایبری دیگری هم کار کرده است.

هارشول سانگهی، از مدیران American Express Ventures، بانک مادری که یکسری مشتری دارد، می گوید: پلتفرم جداسازی منلو، یک تجربه کاربری بدون درز را فراهم می کند. این تکنولوژی به هیچ محتوای فعالی اجازه نمی دهد که چیزی را لمس کند.

American Express در دیگر فناوری های مالی و شرکت های امنیتی هم سرمایه گذاری کرده است. از جمله آنها می توان به Signifyd ، شرکت امنیت تلفن همراه InAuth، شرکت داده کاوی Enigma و شرکت تصدیق هویت Trulioo اشاره کرد.

ریک اسمیت، رییس سرمایه گذاری خصوصی در JPMorgan Chase در بیانیه ای گفت: فیشینگ، یکی از رایج ترین تهدیدات رو به رشد کسب و کارها در سراسر صنایع و مناطق جغرافیایی است. اسمیت کمک برای از بین بردن حملات فیشینگ بدون اخلال در کسب و وکار را ستایش می کند.

منلو، سال گذشته تعداد کارمندان خود را به دوبرابر افزایش داد. بن افریم می گوید قصد دارد از آخرین تزریق نقدی برای گسترش بازارهای بین المللی در آسیا و اروپا استفاده کند. این شرکت تا کنون سرمایه خود را به 85 میلیون دلار افزایش داده است. او می گوید: ما با نرم افزارهای مخرب دیگر، موش و گربه بازی نمی کنیم.

عناوین برگزیده