تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۹۲۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

راه اندازی کارخانه ۳۰۰ هزارتنی آلومینیوم جنوب در سال ٩٧

می متالز - در نشست مجمع سالانه شرکت آلومینیوم جنوب، بر راه اندازی پروژه تولید شمش در سه ماهه سوم سال ٩٧ تاکید شد.
راه اندازی کارخانه ۳۰۰ هزارتنی آلومینیوم جنوب در سال ٩٧

به گزارش می متالز، در جلسه مجمع سالانه این شرکت، راه اندازی به‌هنگام کارخانه ٣٠٠ هزار تنی تولید آلومینیوم جنوب بر اساس برنامه اعلام شده در دی ماه ١٣٩٧ مورد تاکید قرار گرفت.

احداث این کارخانه در پایان سال ٩٣ با ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری با تامین مالی از چین آغاز شد و در حال حاضر بیش از ٢ هزار نفر در پروژه مشغول بکار هستند.

در همین راستا مقرر شد؛ زیرساخت های مورد نیاز به ویژه موضوع تامین برق در زمان مورد نظر آماده شود. تامین برق این پروژه در تعهد شرکت سرمایه‌گذاری غدیر است و بر اساس گزارش ارایه شده، نیروگاه اختصاصی، در مرحله تامین مالی خارجی از چین است به طوری که تا زمان گشایش ال سی این پروژه، برق مورد نیاز از طریق شبکه سراسری و از طریق قرارداد تامین برق با توانیر انجام می پذیرد.

زیر ساخت اساسی دیگر برای کاهش قابل ملاحظه هزینه تامین مواد اولیه وارداتی و فروش شمش صادراتی، احداث اسکله برای واردات ‌صادرات پودر آلومینیوم ‌صادرات شمش آلومینیوم در منطقه ویژه پارسیان است که این بخش به همت ایمیدرو در دست احداث است و همزمان با آغاز تولید شمش آلومینیوم قابل بهره برداری خواهد بود.

از سوی دیگر، موضوع تامین مواد اولیه مصرفی همچون پودر آلومینا و... با ساز و کارهایی همچون قراردادهای off-take و ... بوده که برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز راه اندازی و سرمایه در گردش در کنار تهیه جریان نقدینگی شرکت تکلیف شد.

جلسه مجمع آلومینیوم جنوب، روز چهارشنبه ١٣ دی ماه با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو، محمد طالبی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر و اعضای هیات مدیره سالکو و سایر اعضای مجمع برگزار شد.

در این جلسه همچنین گزارش حسابرسی شده شرکت سالکو به اتفاق آرا، مورد تصویب سهام داران قرار گرفت.

عناوین برگزیده