تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۹۲۳۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آیا ایرالکو برنامه‌ای برای کاهش قیمت بیلت دارد؟

می متالز - بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) تولیدکنندة شمش، بیلت، اسلب و ... آلومینیوم، اخیراً تمرکز خود را بیشتر بر تولید شمش قرار داده و مدتی‌است با کاهش حجم تولید بیلت، فضا را برای شرکت‌های تولید کننده بیلت به‌روش ریخته‌گری DC باز گذاشته تا آنها تامین سهم عمده‌ای از نیاز بازار را به عهده بگیرند.
آیا ایرالکو برنامه‌ای برای کاهش قیمت بیلت دارد؟

به گزارش می متالز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) تولیدکنندة شمش، بیلت، اسلب و ... آلومینیوم، اخیراً تمرکز خود را بیشتر بر تولید شمش قرار داده و مدتی‌است با کاهش حجم تولید بیلت، فضا را برای شرکت‌های تولید کننده بیلت به‌روش ریخته‌گری DC باز گذاشته تا آنها تامین سهم عمده‌ای از نیاز بازار را به عهده بگیرند. این موضوع البته از این جهت که باعث رونق بیشتر فعالیت تولیدکنندگان بیلت DC شده است مثبت است اما از طرف دیگر باعث عقب‌نشینی نسبی شرکت‌ها از خرید بیلت ایرالکویی شده‌است.

اگر سطح تقاضای مصرف‌کنندگان بیلت نسبت به بیلت‌های ایرالکویی بیشتر شود، این شرکت می‌تواند با افزایش تولید خود، قیمت تمام‌شده بیلت و به تبع آن فاصله قیمتی بین شمش و بیلت را کاهش دهد و نهایتاً این امر می‌تواند کمک موثری برای شرکت‌ها در تامین مواد اولیه با قیمت مناسب باشد. از طرف دیگر عرضه‌های مداوم و منظم شمش و بیلت شرکت ایرالکو در هفته‌های گذشته، نشان از عزم راسخ این شرکت برای سامان‌دهی و تامین نیاز بازار، مطابق با خواست مشتری دارد.

بنا بر آنچه گفته ‌شد، به‌نظر می‌رسد شرکت ایرالکو بخواهد تفاوت قیمت بین شمش و بیلت را کاهش داده و با این روش از تولیدکنندگان پروفیل داخلی حمایت کند. این امر البته درصورتی اتفاق می‌افتد که درخواست و سفارش بیلت آلومینیوم از‌سوی شرکت‌های تولیدکنندة پروفیل که مصرف‌کنندة بیلت هستند، افزایش‌ یابد.

لازم به‌ذکر است در آینده‌ای نزدیک خط جدید ۵۰ هزار تنی تولید بیلت ۶ متری ایرالکو با تکنولوژی جدید راه‌اندازی خواهد شد و این نوید آن را می‌دهد که شرکت آلومینیوم ایران بار دیگر سهم خود را از بازار بیلت باز پس گیرد و با تاثیرگذاری مجدد خود در این بازار، شرکت‌های داخلی را از نگرانی کیفیت بیلت در آورد.

عناوین برگزیده