تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۹۲۴۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
/واکاوی لایحه بودجه ۹۷؛ عمران و حمل و نقل/

شهریاری: مسکن سال ۹۷وضعیت مناسبی ندارد / کاهش ۴۰ درصدی بودجه مربوط به نگهداری و ایمن سازی راه ها

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از کاهش اعتبارات عمرانی کشور در لایحه بودجه ۹۷، گفت: عدم تزریق منابع برای ایمن سازی راه ها رشد تصادفات جاده ای را رقم می زند.
شهریاری: مسکن سال ۹۷وضعیت مناسبی ندارد / کاهش ۴۰ درصدی بودجه مربوط به نگهداری و ایمن سازی راه ها

به گزارش می متالز، سیدکمال‌الدین شهریاری با اشاره به کاهش چشمگیر اعتبارات پیشنهادی دولت در بخش عمران در لایحه بودجه 97 کل کشور، گفت: اعتبارات پیشنهادی دولت در لایحه بودجه 97 وضعیتی به مراتب بدتر از سال جاری را برای پروژه های عمرانی رقم خواهد زد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور برای سال آینده به ویژه در حوزه حمل و نقل و راه کاهش چشمگیری داشته است، افزود: با بودجه پیشنهادی دولت برای این بخش نه تنها هیچ پروژه ای پیشرفت نخواهد کرد بلکه نگهداری وضع موجود نیز سخت است.

ایمن سازی راه ها برای کاهش تصادفات جاده ای ضروری است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هزینه کرد در بخش راهداری مانند تزریق منابع در پروژه ها نیست، تصریح کرد: تزریق اعتبار به راهداری ها برای استمرار خدمات بوده تا جاده ها و راه ها نگهداری، ایمن سازی و حفاظت شوند.

شهریاری با بیان اینکه نمی توان تزریق اعتبار برای ایمن سازی راه ها را متوقف کرد، افزود: عدم تزریق منابع برای ایمن سازی راه ها یعنی عدم نگهداری، غیرایمن شدن مسیرها و بالارفتن خطرات جاده ای و پایین آمدن ضریب امنیت و افزایش حوادث جاده ای از این رو لازم است رشد اعتبارات صورت بگیرد.

بودجه راه ها 40 درصد کاهش یافت

وی با تاکید بر اینکه بودجه مرتبط با راه ها و جاده ها در حدود 40 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: تلاش کمیسیون عمران مجلس و همچنین کمیسیون تلفیق آن افزایش اعتبارات در این حوزه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ برنامه و نظمی در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی وجود ندارد لازم است با برنامه مداری ردیفی مشخص برای طرح های عمرانی برداشت شود تا وضعیت این طرح ها برای سال آینده بهبود یابد.

وضعیت مسکن در بودجه 97 مطلوب نیست

شهریاری با اشاره به وضعیت مسکن در لایحه بودجه 97 کل کشور، گفت: مسکن نیز در لایحه بودجه 97 وضعیت مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه برای احیای بافت‌های فرسوده باید تسهیلات ارزان قیمت به مالکان داده شود تا مشوقی برای این حوزه باشد، افزود: ارایه این نوع تسهیلات ارزان به معنای این است که در بودجه یارانه ای برای نرخ سود بانکی پیش بینی شود که این موضوع در بودجه 97 دیده نشده که این نشان می دهد که سال آینده هیچ تحولی در حوزه مسکن به ویزه بافت فرسوده رخ نخواهد داد.

شهریاری ادامه داد: با توجه به اینکه ردیف ها و فصول دیگر بودجه دچار مضیقه اعتباری هستند برای نوسازی بافت فرسوده باید از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

ضرورت بهره گیری از توان بخش خصوصی برای نوسازی بافت فرسوده

وی با بیان اینکه استفاده از توان بخش خصوصی برای نوسازی بافت فرسوده می تواند تسریع در روند بهسازی بافت ناکارآمد را رقم بزند، تصریح کرد: برای استفاده از توان بخش خصوصی باید محرک ایجاد شود از این رو دولت باید سهمی از خود ادا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: یکی از مشوق ها برای حضور بخش خصوصی جهت نوسازی بافت فرسوده ارایه یارانه به بانک ها در راستای اعطای تسهیلات به فعالان در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بخش خصوصی بهترین فعال در حوزه مسکن بوده و حضور آن در حوزه بافت فرسوده می تواند ثمرات بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد/

عناوین برگزیده