تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۹۲۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاجی بابایی مطرح کرد:

شفاف نبودن درآمد هدفمندی یارانه ها در بودجه سال ۹۷ / از درآمدهای ۱۰۰هزار میلیارد تومانی تنها ۳۷ هزار میلیارد در بودجه می آید

می متالز - رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، معتقد است درآمد هدفمندی یارانه ها در بودجه سال ۹۷ شفاف نیست.
شفاف نبودن درآمد هدفمندی یارانه ها در بودجه سال ۹۷ / از درآمدهای ۱۰۰هزار میلیارد تومانی تنها ۳۷ هزار میلیارد در بودجه می آید

به گزارش می متالز، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه در مصوبه کمیسیون تلفیق باز هم تمام درآمد هدفمندی یارانه نیامد، گفت: بزرگترین ابهام در رقم درآمد هدفمندی یارانه ها وجود دارد و در کمیسیون تلفیق تصویب شده است، که در تبصره ۱۴ از محل هدفمندی یارانه ها ۳۷ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل شود.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با طرح این پرسش که براساس این مصوبه کمیسیون تلفیق چه اتفاقی خواهد افتاد؟ افزود: در درجه نخست میزان اعتبار هدفمندی یارانه ها که در سال ۹۶ حدود 33هزار و 500 میلیارد تومان بود به ۲۳ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است. 

تمام هزینه ها و درآمدهای هدفمندی یارانه ها باید در بودجه عمومی آورده شود

وی ادامه داد: اگر با محاسبه  45هزار و 500 تومان یارانه هر فرد در ماه ضرب در ۱۲ماه شود، می تواند در سال ۱۳۹۷ حدود 42میلیون و 124 هزار و 542 را پوشش دهد، که از سرجمع ۷۶ میلیون نفر،۳۴ میلیون نفر حذف می شود و 4 میلیون نیز قبلا حذف شده اند، لذا آمار افراد حذف شده به ۳۸ میلیون نفر می رسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان  اینکه براساس ماده ۳۹ برنامه ششم توسعه کشور تمام هزینه ها و درآمدهای هدفمندی یارانه ها باید در بودجه عمومی آورده شود، یادآور شد: تمامی درآمدهای هدفمندی یارانه ها با لحاظ خالص صادرات در سال ۹۵ حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان بوده است، در سال ۱۳۹۶ بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۷ قریب به ۱۰۰هزار میلیارد تومان با لحاظ خالص صادرات می شود.

فقط ۳۷ هزار میلیارد تومان از درآمدهای هدفمندی در بودجه عمومی دولت می آید


وی افزود: از مبلغ فوق بر اساس مصوبه کمیسون تلفیق فقط ۳۷ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی دولت می آید، مابقی یعنی۶۳ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی دولت نخواهد آمد که اگر این مصوبه کمیسیون تلفیق باقی بماند، بزرگترین عدم شفافیت در منابع و مصارف را به دنبال دارد.
رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صحن مجلس تمام همت نمایندگان برای اصلاح‌ این تبصره و ایجاد شفافیت درمنابع و مصارف وعدم حذف گسترده یارانه بگیران به کار گرفته خواهد شد، چراکه ما این اقدام به شدت مخالف هستیم./

عناوین برگزیده