تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۲۶
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۹۲۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس فولاد در گفت و گو با فولاد نیوز: ‏

لزوم ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد ‏

می متالز - وجود آنکه در برنامه چشم انداز پنجم توسعه کشور تولید 55 میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده، اما متاسفانه بسیاری از طرح های فولادی به دلیل عدم توجه به مکان یابی های صحیح و مطالعات فنی و اقتصادی از توجیه لازم برای ادامه برخوردار نیستند و به رغم پیشرفت 40 درصدی ادامه پروژه میسر نیست.
لزوم ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد ‏

به گزارش می متالز، درهمین ارتباط محمدرضا بنی‌اسدی اظهار کرد: دستیابی به تولید ۵۵میلیون تنی فولاد هدف خوبی است اما باید در کنار این هدف‌گذاری یک نکته بسیار مهم را مدنظر قرار دهیم و آن نکته این است که باید در زنجیره تولید فولاد توازن ایجاد شود.

 

این کارشناس فولاد درباره دستیابی به هدف تولید ۵۵میلیون تنی فولاد در افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: بهره‌برداری از تمامی پروژه‌های توسعه‌ای فولاد به ۳ تا ۴ سال زمان نیاز دارد و از سوی دیگر نیز طرح‌های توسعه‌ای در بخش‌های اکتشاف پایین است با این اوصاف به نظر می‌رسد که تولید ۵۵میلیون تنی فولاد در افق ۱۴۰۴ امکان‌پذیر نیست. محمدرضا بنی‌اسدی تصریح کرد: به دنبال افزایش تولید فولاد باید میزان صادرات نیز افزایش پیدا کند؛ درحال‌حاضر میزان تولید فولاد ۱۶میلیون تن است و تا افق ۱۴۰۴ با توجه به پروژه‌هایی که در بخش فولاد تعریف شده این رقم درنهایت به ۲۵ تا ۴۰میلیون تن خواهد رسید اما تولید ۵۵میلیون تنی فولاد دور از دسترس است.

بنی‌اسدی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری به منظور تولید ۵۵میلیون تن فولاد مناسب است اما باید در کنار این هدف یک شعار نیز مطرح شود و آن توازن در زنجیره تولید از استخراج تا تولید شمش فولاد است. وی افزود: برای اینکه قیمت شمش فولاد ارزان شود باید توازن زنجیره تولید فولاد حفظ شود اما تحقق تولید ۵۵میلیون تنی فولاد ایده‌آل است؛ درواقع هدف‌گذاری خوبی در صنعت فولاد انجام شده اما به این هدف یعنی تولید ۵۵میلیون تن دست پیدا نخواهیم کرد و درنهایت تا افق ۱۴۰۴، موفق به تولید ۴۰ میلیون تن فولاد خواهیم شد.

عناوین برگزیده