تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۴۲
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۹۲۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس جمهور افغانستان:

"افغانستان" به کشور صادرکننده فولاد تبدیل می‌شود

می متالز - رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح کارخانه ذوب آهن «خان استیل» در کابل گفت: افغانستان هم اکنون ۲ میلیارد تن ذخیره آهن دارد و این کشور از یک کشور وارد کننده باید به یک کشور صادر کننده‌ آهن مبدل شود.
"افغانستان" به کشور صادرکننده فولاد تبدیل می‌شود

به گزارش می متالز، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح کارخانه ذوب آهن «خان استیل» در کابل اعلام کرد که مردم افغانستان نظامی را استوار بر قانون اساسی می‌خواهند.

 


 

اشرف غنی گفت: همه‌ مردم افغانستان نظامی می‌خواهند که بر قانون اساسی استوار بوده و در خدمت مردم باشد. هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع پیشرفت افغانستان در راستای رسیدن به اهداف ملی شود.

وی تاکید کرد: همه‌ مردم افغانستان خواسته‌های مشروع و قانونی دارند و باید به این باور رسیده باشند که ۴۰سال بحران در کشور بس است.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: ملت افغانستان قربانیان زیادی داده و امیدوار است که نتیجه‌ این همه قربانی افغانستانی آباد، آزاد و سربلند باشد.

غنی کرسی ریاست‌جمهوری را کرسی خدمت به مردم خواند و گفت: هرکس چند روزی در مقام ریاست‌جمهوری می‌ماند و این میراثی ماندگار نیست، این نتیجه رای مردم است، مردم تعیین می‌کنند که چه کسی رییس جمهور باشد.

رئیس‌جمهور افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود بر سرمایه‌گذاری در افغانستان تاکید کرد و افزود: حکومت افغانستان از یک سو اگر مشکلاتی دارد از سوی دیگر دستاوردهای زیادی نیز داشته است.

وی تصریح کرد: تمام مردم افغانستان آگاه باشند که ما نمونه‌های موفق سرمایه گذاری را در کشور داریم. اگر مشکلات ما یک طرف قضیه است دستاوردهای ما یک جهت بسیار مثبت قضیه است.

غنی تاکید کرد که افغانستان هم اکنون ۲ میلیارد تن ذخیره (سنگ) آهن دارد و این کشور از یک کشور وارد کننده باید به یک کشور صادر کننده‌ آهن مبدل شود.

وی خاطرنشان کرد که هم اکنون روزانه ۳۵۰۰ تن آهن وارد افغانستان می‌شود که این یک رقم بسیار چشمگیر واردات آهن در این کشور به حساب می‌آید.

رئیس‌جمهور از معدن (سنگ) آهن حاجی‌گک نام برد و گفت که افغانستان منابع طبیعی بسیار فراوانی دارد و استخراج این معادن نیازمند بخش خصوصی است.

اطلاعات روز نوشت: وی از نهادهای امنیتی خواست که امنیت معادن را در افغانستان تامین کرده و از قاچاق آن جلوگیری کنند.

عناوین برگزیده