تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۲۸
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۹۳۰۴
سرویس خبر : انرژی

تولید گاز فازهای ۲۰و ۲۱ پارس جنوبی فراتر از ظرفیت اسمی آن شد

می متالز - مجری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: برداشت گاز از بخش فراساحل فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با عبور از ظرفیت اسمی تولید و برنامه مصوب، از مرز 2 میلیارد فوت مکعب در روز فراتر رفت.
تولید گاز فازهای ۲۰و ۲۱ پارس جنوبی فراتر از ظرفیت اسمی آن شد

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی بیان کرد: هم اکنون از این سکوها 1.5درصد بیش از ظرفیت تصویب شده اسمی، گاز ترش غنی برداشت و به بخش خشکی ارسال می شود.

وی با اشاره به پایان تست عملکرد سکوهای 20 و 21 پارس جنوبی، اضافه کرد: سکوی فاز 21 به بخش مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس واگذار شده و سکوی فاز 20 هم پس از پایان تست های عملکردی تا نیمه دی ماه جاری به بهره بردار تحویل می شود.

عبادی گفت: با توجه به بهره برداری از واحد بازیافت گوگرد در پالایشگاه خشکی، تا بیستم دی ماه جاری دانه بندی گوگرد در این فازها آغاز و گوگرد تولیدی آماده صادرات می شود.

وی با بیان اینکه تمامی کمپرسورهای واحد گاز احیا و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: با بهره برداری از این کمپرسورها مقدار قابل توجهی از گاز سوزی در فلر کاهش یافته و بر تولید گاز شیرین پالایشگاه افزوده شد.

مجری فازهای 20 و21 پارس جنوبی با اشاره به برنامه نصب و راه اندازی سه دستگاه توربواکسپندر واحد تولید اتان در این فازها بیان کرد: نصب و راه اندازی این تجهیزات برای رسیدن به ظرفیت اسمی تولید روزانه (2هزارو 750 تن اتان) دراین فازها صورت می گیرد.

عبادی افزود: بهره برداری از این سه دستگاه به ترتیب یکم، دوازدهم و سی ام بهمن ماه امسال و دستگاه چهارم با ورود به سایت پالایشگاه در هفته آینده، تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است؛ فازهای 20 و21 پارس جنوبی شامل 2 سکو هر کدام با ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز است.منابع گازی تولید شده این سکو ها، از طریق 2 خط لوله دریایی برای فراوری و تکمیل زنجیره ارزش، به پالایشگاه خشکی این طرح در عسلویه منتقل می شود.

عناوین برگزیده