تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۰۶
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۹۳۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گام‌های استوار بخش‌خصوصی برای ایجاد آبادانی

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به تاریخ بخش خصوصی گفت: یک قرن پیش زمانی‌ که کشور در گرانی و آشفتگی سیاسی غرق بود گروهی از تاجران و بازرگانان نامه‌ای به حاکم وقت نوشتند و از وی خواستند که کار را به اهل فن بسپارد.
گام‌های استوار بخش‌خصوصی برای ایجاد آبادانی

به گزارش می متالز، مسعود خوانساری در دومین دوره اهدای نشان کارآِفرینی امین‌الضرب بیان کرد: امین‌الضرب از پیشگامان صنعت در کشور است. وی در روزگاری که حاکمیت وقت غرق در رانت‌خواری و فساد درونی بود راه‌آهن و برق را وارد کشور کرد.

به گفته خوانساری؛ نقش بازرگانان در پیروزی نهضت مشروطه غیرقابل انکار است.

وی در ادامه بیان کرد: بخش‌خصوصی باوجود مشکلات زیاد در بخش بیمه و مالیات؛ ارز قابل توجهی وارد کشور کرد. امروز کارآفرین‌ها با تلاش و کمترین دارایی و حمایت؛ پایه‌های صنایع در بخش‌خصوصی را تقویت می‌کنند.

این فعال اقتصادی با اشاره به پشتکار بازرگانان ایرانی در شرایط سخت، خاطرنشان کرد: کارآفرین‌ها با امید از پس تحریم‌ها برآمدند و کالا تولید و در بازار داخلی و خارجی عرضه کردند. آنها بدون بهره‌گیری از رانت چرخ‌های اقتصاد کشور را می‌چرخانند و با خلق ایده‌های جدید وارد بازارهای روز جهانی می‌شوند.

خوانساری با بیان اینکه بخش خصوصی برای آبادانی ایران ۱۳۴ سال پیش اولین قدم‌ها را برداشت، بیان کرد: بخش خصوصی با کمترین حمایت دولت بیشترین اشتغال و ثروت را برای کشور ایجاد کرده است حال که ما قدم اول را برداشته ایم زمان آن رسیده است که گام بعدی را دولت بردارد و با ما همراه شود.

عناوین برگزیده