تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۳۹
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۹۳۲۲

۱۰درصد تخفیف مالیاتی برای واحدهای صنعتی فعال در پژوهش

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طبق ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید هر یک از واحد‌های صنعتی که در بخش تحقیق و توسعه پژوهشی انجام دهند می‌توانند به میزان ۱۰ درصد تخفیف از مالیات مشمول بر درآمد ابرازی استفاده کنند.
۱۰درصد تخفیف مالیاتی برای واحدهای صنعتی فعال در پژوهش

به گزارش می متالز به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی محمدی بیان کرد: براساس ماده ۴۲ قانون رفع موانع تولید حداکثر ۱۰درصد از حقوق دولتی به ازای پژوهش به واحدهای معدنی برگشت داده می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه براین طبق دستورالعمل جدید سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی (ایمیدرو ) واحد‌های معدنی که در زمینه ارتقا فناوری و بهره‌وری فعالیت کنند حداکثر ۳۰۰میلیون ریال تسهیلات حمایتی به آنان پرداخت می‌شود.

حسینی محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از ابزار‌های رویکرد دانش‌بنیان ایجاد واحد تحقیق و توسعه است برای حمایت از پژوهش در واحد‌های صنعتی و معدنی ظرفیت‌های خوبی در قانون رفع موانع تولید در نظر گرفته شده که در این ارتباط باید صنایع استان بوشهر در این مسیر بجد گام بردارند.

وی بیان کرد: هر فناوری دارای طول عمری محدود است، چنانچه واحد‌های تولیدی مبادرت به افزایش طول عمر فناوری نکنند ماندگاری آنها در بازار کاهش می‌یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر افزود: برای ایجاد رویکرد ذهنی مبنی برضرورت تحقیق و توسعه و اهمیت آن ازسال ۱۳۹۵ اقداماتی نظیر برگزاری همایش آشنایی با قوانین و مقررات و فرآیند‌های تحقیق و توسعه با حضور نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری، تشکیل جلسات مشترک با واحد‌ها تولیدی، پارک علم وفناوری استان، ایجاد کمیته‌های آموزش و پژوهش و فناوری، همایش تبیین وظایف صندوق صنایع الکترونیک، تهیه بروشور اهمیت و ضرورت تحقیق و توسعه و دوره پنج روزه تحقیق و توسعه برای مدیران صنایع و معادن استان بوشهر اجرا شده است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در زمینه افزایش کمی واحدهای تحقیق وتوسعه استان در مرحله اول به واحدهای دارای اشتغال بالاتراز ۵۰ نفر اطلاع رسانی شده که تاکنون منجر به صدور ۹ فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه شد.

حسینی محمدی ادامه داد: در مرحله دوم در سال جاری واحدهایی که دارای اشتغال بالاتر از۳۰ نفر بودند انتخاب و با هماهنگی صورت گرفته، تاکنون چهار واحد تولیدی اقدام به گرفتن گواهی و یا پروانه تحقیق و توسعه کردند.

عناوین برگزیده