تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۹۳۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیشرفت 30 درصدی احداث چهارمین کارخانه تولید کنسانتره جنوب کرمان در اسفندقه

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: مراحل ساخت چهارمین کارخانه تولید کنسانتره کرومیت جنوب کرمان در منطقه اسفندقه با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در حال انجام است.
پیشرفت 30 درصدی احداث چهارمین کارخانه تولید کنسانتره جنوب کرمان در اسفندقه

به گزارش می متالز، محمود اسکندری نسب افزود: جنوب کرمان به عنوان قطب کرومیت ایران و بزرگترین استخراج کننده کرومیت کشور با ذخیره قطعی بیش از 5 میلیون تن و ذخیره احتمالی بالغ بر 15 میلیون تن، موقعیت مناسبی را جهت احداث کارخانجات فرآوری این ماده معدنی و استفاده از آن در جهت شکوفایی اقتصادی، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و کمک به حل مشکل اشتغال در منطقه را دارد.

اسکندری نسب تصریح کرد: اکنون در کل جنوب کرمان علاوه بر 25 پروانه بهره برداری و گواهی کشف با ذخیره ذکر شده که بیش از 55 درصد آن ها در دولت تدبیر و امید صادر شده، 17 پروانه اکتشاف معدن نیز وجود دارد که پس از پایان عملیات اکتشاف، مسلماً میزان ذخایرکرومیت منطقه را به رقم بسیار بالاتری خواهد رساند.
وی همچنین گفت: بحمدلله با تلاش های این سازمان در جهت توسعه متوازن منطقه و استفاده از پتانسیل های تمامی شهرستان ها، تاکنون 3 کارخانه جهت فرآوری کرومیت در شهرستان های فاریاب و منوجان احداث شده که 2 کارخانه طی چهار ساله اخیر در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده اند.
اسکندری نسب ادامه داد: ظرفیت تولید 3 کارخانه فوق سالانه 90 هزار تن کنسانتره کرومیت می باشد و جمعاً برای 190 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: کارخانه تولید کنسانتره اسفندقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی جواز خود را در اردیبهشت ماه امسال دریافت و با پیشرفت بالغ بر 30 درصد، روند سریعی را جهت تکمیل می گذراند.
وی ادامه داد: این کارخانه تا مرحله بهره برداری نیاز به 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته و پس از پایان برای 30 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
محمود اسکندری نسب افزود: ظرفیت تولید این کارخانه 20 هزار تن کنسانتره کرومیت در سال می باشد که ان شا الله تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده