تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۹۳۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد:

20 برابر سپرده‌های صنایع و معادن یزد، تسهیلات پرداخت شده است

می متالز - رییس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به حجم 70میلیارد تومانی سپرده‌های بخش صنعت و معدن در شعب این بانک در استان یزد، گفت: 20 برابر میزان سپرده‌های استان یزد، تسهیلات به صنایع و معادن یزد پرداخت شده است.
20 برابر سپرده‌های صنایع و معادن یزد، تسهیلات پرداخت شده است

به گزارش می متالز، علی اشرف افخمی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: با توجه به رویکردی که بانک صنعت و معدن در حمایت از صنایع و معادن دارد 20 برابر میزان سپرده ها، تسهیلات به صنایع و معادن استان یزد پرداخت شده است و بر اساس ضوابطی که داریم توانستیم با کسب اجازه از بانک مرکزی و با تجهیز منابع، اعتبارات لازم را به استان یزد تزریق کنیم.
وی با اشاره به این‌که موانع زیادی پیش روی ما در حوزه بانکی و پولی برای صنعتگران وجود دارد، افزود: الزامات و پیش نیازهایی وجود دارد تا بتوانیم ارتباط با بانک‌های بین المللی را توسعه دهیم که با توجه به شرایط 10 ساله تحریم اندکی فضای کار را دشوار کرده است.
رئیس هیئت مدیره مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان این‌که برقراری ارتباطات به این آسانی‌ها نیست، گفت: قطعا باید با حمایت‌های بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی برای توسعه این ارتباطات اقدام شود و بتوانیم بخش صنعت و معدن را به رونق و تحرکی گسترده برسانیم.
افخمی با اشاره به بازگشایی ال سی 8 . 1 میلیارد دلاری پروژه قطار برقی تهران – مشهد و هم چنین تامین مالی هواپیماهای ایر باس و ای تی آر از سوی این بانک تصریح کرد : تحول در زیر ساخت و ناوگان هوایی کشور قطعا روند توسعه صنعتی کشور را شتاب خواهد بخشید وبه عنوان یک محور مهم در توسعه اقتصادی پایدار ایفای نقش خواهد کرد.
این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که با این وجود گشایش‌های خوبی حاصل شده، افزود: ظرفیت تولید برق کل کشور 70 هزار مگاوات است که بانک صنعت و معدن با تامین مالی 3 میلیارد دلاری بخش نیروگاه ، حدود 9 درصد ، یعنی 6 هزار مگاوات از آن را تامین اعتبار کرده که هم اکنون 3 هزار مگاوات آن در شبکه برق کشور جاری است .
وی تصریح کرد: بانک صنعت و معدن برای طرح های عظیم پتروشیمی نظیر پتروشیمیهای مهاباد، لرستان، کاویان، بوشهر، هنگام، ایلام، مسجد سلیمان، آدیش جنوبی و گاز بید بلند 8 . 2 میلیارد یورو تسهیلات اختصاص داده که با بهره برداری کامل از آنها 6 هزار و 517 شغل ایجاد می شود.
افخمی فعالیت بانک صنعت و معدن در زمینه طرح های فولادی را نیز قابل ملاحظه توصیف کرد و گفت: این بانک طرح های فولادی آهن و فولاد ارفع، فولاد بافت، نی ریز، شادگان، سبزوار، قائنات، سپید دشت، میانه، مادکوش و مکران، ذوب آهن و فولاد ازنا و ذوب آهن پاسارگاد را نیز 3میلیارد یورو تامین مالی کرده که حاصل آن ایجاد 8 هزار و 656 شغل مستقیم خواهد بود.
افخمی به تامین مالی طرحهای آب شیرین کن در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشورمان در منطقه خشک قرار گرفته است راه اندازی طرحهای آب شیرین کن یک ضرورت انکار ناپذیر است.
وی تصریح کرد: آماده همکاری بیشتر برای تامین مالی پروژه ها هستیم و به صنعت و معدن استان و سرمایه گذاران این بخش کمک خواهیم کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر این‌که باید ارتباط صنایع و معادن با بانک دو سویه باشد گفت: همچنین آماده دریافت طرح ها و مرور و بررسی برای سرمایه گذاری هستیم تا رضایت مردم و سرمایه گذاران جذب شود و رونق تولید و اشتغالزایی در استان ایجاد شود.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده