تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۹۳۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:

کسب رتبه اول صدور پروانه بهره برداری صنعتی توسط آذربایجان شرقی در 7 ماهه امسال

می متالز - رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در گزارش عملکرد 7 ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شد که این سازمان با صدور 279 فقره پروانه بهره برداری در هفت ماهه سال 96 موفق به کسب رتبه اول این شاخص در بین استان‌ها شده است.
کسب رتبه اول صدور پروانه بهره برداری صنعتی توسط آذربایجان شرقی در 7 ماهه امسال

به گزارش می متالز، حسین نجاتی در جلسه با رؤسای انجمن‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب، افزود: در این مدت 279 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 9755.7 میلیارد ریال و اشتغالزایی 3 هزار و 679 نفر صادر شده است.

وی ادامه داد : در این شاخص شاهد رشد قابل توجهی در حدود 63 درصد در تعداد و 140 درصد در سرمایه گذاری و 40 درصد در اشتغال زایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهدیم .

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دیگر شاخص‌ها در مدت یاد شده بیان کرد: طبق آنچه که در گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده، آذربایجان شرقی در شاخص های بین المللی و کلان نظیر مجوزهای تولیدی و صنعتی، استخراج معادن، اخذ حقوق دولتی معادن، تجارت خارجی و بازرگانی داخلی، تسهیلات پرداختی بانک ها به واحد های تولیدی، مصرف برق مشترکین صنعتی و میزان ترانزیت کالا از مرزهای جاده ای جزء 5 استان برتر کشور است.

نجاتی ضمن تقدیر از مدیران و همکاران خود و همچنین مدیران انجمنهای صنعتی و واحدهای تولیدی دررسیدن به این شاخص ها ابراز امیدواری کرد: تلاش همه منجر به توسعه صنعتی استان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه و سرمایه گذار داخلی و خارجی و نهایتا رفع بیکاری و اشتغال زایی شود .

منبع: شاتا
عناوین برگزیده