تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۱۲
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۹۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس:

حفظ واحد های موجود و حمایت از واحد های نیمه فعال در اولویت است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: یکی از اولویت های ما حفظ واحدهای موجود و شناسایی ، حمایت و راه اندازی واحد های نیمه فعال است.
حفظ واحد های موجود و حمایت از واحد های نیمه فعال در اولویت است

به گزارش می متالز، علی همتی در بازدید از یک واحد غذایی در این استان تصریح کرد: در چرخه تولید قراردادن واحدهای نیمه فعال و راکد با تأمین سرمایه در گردش و یا ثابت با هدف ارتقاء ظرفیت تولید در سراسر استان مورد توجه است.
وی افزود: جلسات اقتصادی در استان از جمله کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اقتصاد مقاومتی و سایر کارگروهها، کمیته ها وکمیسیون ها و اعطای تسهیلات مناسب جزو برنامه های مهم دولت برای راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و رونق آن ها است.
همتی با بیان اینکه با هماهنگی و همکاری بخش خصوصی ضمن رفع بسیاری از نیازمندی‌ها، مشکلات بیکاری نیز کاسته می شود، گفت: با استفاده از تسهیلات نوسازی، بازسازی، تسهیلات رونق تولید، روان سازی صادرات و اهمیت بخشی به زنجیره تولید می توان دوباره واحد های تولیدی راکد و نیمه فعال را راه اندازی کرد که این امر در استان با همکاری فعالین اقتصادی ودستگاه های ذی ربط درحال انجام است.
همتی با اشاره به نتایج حاصل از ارزیابی و عارضه‌ یابی برخی واحدهای صنعتی، بزرگترین موانع تولید واحدهای صنعتی را کمبود نقدینگی، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، معوقات بانکی، نوسانات قیمت مواد اولیه، نبود تعادل در عرضه و تقاضا، عدم شناخت مناسب بازار هدف، فرسوده بودن و به‌ روز نبودن فناوری و خط تولید، نبود نظارت کارشناسی در مدیریت واحدهای اقتصادی برشمرد.
همتی اظهار داشت: عمده ترین انتظارات و درخواست های واحدهای صنعتی راکد، اعطای وام با نرخ بهره مناسب، استمهال بدهی های بانکی، کمک در حل مشکلات بازار صنایع، افزایش یارانه های صادراتی، تسهیل مراودات ارزی درزمینه تامین مواد اولیه و آسان سازی صادرات محصولات تولیدی و اعمال بخشودگی های مالیاتی است.
وی با بیان اینکه از هیچ گونه کمک و راهنمایی و مشاوره نخبگان و متخصصین دانشگاهی برای احداث واحدهای جدید و احیا واحدهای راکد دریغ نخواهیم نمود اظهار داشت: از همه تشکلهای بخش خصوصی، سرمایه گذاران، اساتید دانشگاهی، فعالین اقتصادی، صاحبنظران در جهت رشد، پیشرفت و توسعه فعالیت صنعتی و معدنی کمک و راهنمایی می گیریم همچنان که با دانشگاه و مراکز علمی جلسات متفاوت و نیز تفاهم نامه هایی منعقد نموده ایم.
همتی اعلام کرد: به منظور بهبود فضای کسب و کار و تفویض اختیارات، برخی امور صنایع به ادارات شهرستان با هدف روان‌سازی و تسریع در امور و تکمیل فرایند ارائه خدمات الکترونیکی به متقاضیان، برنامه آموزشی اختصاصی کارشناسان ادارات شهرستان‌ها برای راهنمایی ارباب رجوع تدوین شده است.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده