تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۱۷
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۹۳۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:

پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به اصناف تولیدی در سمنان / متقاضیان در سامانه اصناف ثبت نام کنند

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به اصناف تولیدی این استان خبر داد.
پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به اصناف تولیدی در سمنان / متقاضیان در سامانه اصناف ثبت نام کنند

به گزارش می متالز، بهروز اسودی با اعلام این خبر افزود: نظر به نام‌گذاری سال‌96 به سال «اقتصاد مقاومتی- تولید و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به ضرورت انجام حمایت‌های لازم از بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط که بخش قابل توجهی از آن‌ها در حوزه اصناف تولیدی فعالیت دارند، دستورالعمل شناسایی و تأمین مالی بنگاه‌های صنفی تولیدی برای بازسازی و نوسازی ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل، آن دسته از بنگاه‌های صنفی و تولیدی هستند که توان شبکه‌سازی و خوشه‌سازی داشته و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و داشتن بازار مشکلی نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به نوسازی و بازسازی هستند.

اسودی با اشاره به نحوه بازپرداخت این تسهیلات بیان کرد: مدت زمان بازپرداخت برابر ضوابط بانکی بوده و نرخ سود مورد عمل در تسهیلات موضوع این دستورالعمل، همسان واحدهای تولیدی صنعتی است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه گفت: از جمله شرایط و وظایف متقاضیان دریافت این تسهیلات ، داشتن پروانه کسب در رسته‌های دارای اولویت، دارا بودن حداقل دو نفر شاغل در واحد صنفی که صاحب پروانه کسب نیزمی‌تواند یکی از شاغلان محسوب شود و همچنین دارا بودن توجیه فنی، اقتصادی طرح مورد نظر است.

متقاضیان در سامانه اصناف ثبت نام کنند

اسودی اضافه کرد: تمامی فرایند اجرای کار، به صورت الکترونیکی و از طریق سایت اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir انجام خواهد پذیرفت و متقاضیان مشمول این تسهیلات باید نسبت به ثبت درخواست خود برای اخذ تسهیلات مورد نیاز، در سامانه اصناف در قسمت «تأمین مالی بنگاه صنفی تولیدی» اقدام کنند، تا پس از تأیید درخواست توسط اتاق اصناف شهرستان و سازمان صنعت معدن و تجارت مراحل دریافت تسهیلات توسط واحدهای صنفی متقاضی مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده