تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۴۷
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۹۳۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد:

تحقق 90 درصدی اشتغال تعهد شده در پرداخت تسهیلات رونق تولید سال 95 استان سمنان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تحقق 90 درصدی اشتغال تعهد شده در پرداخت تسهیلات رونق تولید سال گذشته خبر داد.
تحقق 90 درصدی اشتغال تعهد شده در پرداخت تسهیلات رونق تولید سال 95 استان سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در نود و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، گفت: در نظارت‌های انجام گرفته از بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی صنعتی دریافت کننده تسهیلات در سال گذشته، مشخص شد که بیش از یک هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش صنعت ایجاد شده که 78 درصد از تعهد پرداخت تسهیلات و 90 درصد از اشتغال تعهد شده محقق شده است.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۲هزار واحد تولیدی در سامانه بهین یاب افزود: امسال ۵۲۲ واحد تولیدی استان به ارزش دو هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند که سهم صنعت حدود دو هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال و سهم کشاورزی ۶۶۱ میلیارد ریال بوده است.

اسودی بیان کرد: پرونده یک هزار و ۲۵۱ واحد تولیدی استان نیز جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۹هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است که ۳۳۳ واحد مربوط به بخش صنعت و ۹۱۸ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، تصریح کرد: در این جلسه با درخواست ۵۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت به عمل آمد و جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

اسودی با اشاره به اشتغالزایی ۲۰۰ نفری طرح های معرفی شده، گفت: از این تعداد طرح، ۲۰ طرح به ارزش ۴۲۵ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۳۲ طرح به ارزش ۳۵ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

وی همچنین از بررسی مشکلات بانکی، زیربنایی، مالیات سه واحد تولیدی خوراک دام و طیور، کاغذسازی یاسمین و تولیدی یخ مهدی خبر داد و بیان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۵۲۰ واحد تولیدی استان بررسی شده و در جهت رفع موانع یک هزار و ۲۵۵ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در پایان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات این کارگروه یادآور شد: از یک هزار و ۲۵۵ مصوبه قبلی ۵۶ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا است که دستگاه های عضو کارگروه باید در جهت اجرایی شدن مصوبات بیش از پیش همکاری و همیاری لازم را انجام دهند.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده