تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۱۳
بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۹۴۲۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در آیین آغاز تولید انبوه هایما اس ۵ در خراسان مطرح شد

نیاز سالانه ۲۶۰ هزار شاسی‌بلند تا افق ۱۴۰۰

می متالز - میترا ممسنی: تولید انبوه هایما اس ۵ در سایت تولیدی ایران‌خودرو خراسان (بینالود) در آیینی با حضور مدیرعامل هایما چین برگزار شد.
نیاز سالانه ۲۶۰ هزار شاسی‌بلند تا افق ۱۴۰۰

به گزارش «می متالز» شرکت هایما، شریک چینی ایران‌خودرو در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد و نخستین محصول خود به نام هایما اس ۷ را در سال ۲۰۱۵میلادی ( ۱۳۹۴) وارد بازار ایران کرد. هایما اس ۵ محصول جدید ایران‌خودرو موفق به کسب۵ ستاره ایمنی از سوی موسسه‌ّهای بین‌المللی شده و در مقایسه با رقبای قیمتی خود دارای استانداردهایی است که صرفه‌جویی بیشتر در بنزین و همچنین ثبات در رانندگی را برای سرنشینان این خودرو به همراه خواهد داشت.


اهداف راهبردی ایران خودرو برای تولید شاسی بلندها


بیژن زاهدی‌فر، مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان در این آیین چشم‌انداز نیاز محصولات شاسی‌بلند در کشور تا سال ۱۴۰۰ را دست‌کم۲۶۰هزار دستگاه در سال اعلام کرد و گفت: این امر در اهداف راهبردی گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌ریزی شده و حداقل ۲۵درصد از این تعداد در ایران‌خودرو خراسان تولید خواهد شد. وی با بیان اینکه در استراتژی پنج‌ساله شرکت ایران‌خودرو خراسان که۳ سال از آن سپری شده، معرفی و تولید سالانه یک محصول جدید در دستور کار قرار گرفته، افزود: براساس این پیش‌بینی تاکنون محصولات هایما۲۰۰۰، هایما۱۸۰۰توربوشارژ، سوزوکی ویتارا نیو فِیس و هم‌اکنون هایما اس۵ به سبد محصولات اضافه شده و سال آینده نیز پنجمین محصول این سایت سوزوکی گرند ویتارای جدید رونمایی خواهد شد. مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان ادامه داد: نصب و راه‌اندازی خطوط بدنه اس۷ و اس۵ در مدت ۱۰ روزه و تولید بدون نقص نخستین خودروها و قابل فروش بودن آن به مشتری از نتایج توانمندی و تخصص مهندسان ایران‌خودرو خراسان است. 
زاهدی‌فر نزدیکی این سایت به خطوط اصلی انتقال انرژی و مجاورت آن به شهرک صنعتی بینالود را از مزایای این سایت تولیدی دانست و تصریح کرد: نزدیکی به شهرک صنعتی بینالود که قطعه‌سازان مرتبط در آن مستقر بوده و اقدام به تولید ۲۰ درصد قطعات مورد نیاز این سایت می‌کنند را باید از مزایای این سایت تولیدی دانست.


هایما، نماینده تولیدکنندگان چین


ویلیام دانگ، مدیرعامل شرکت بین‌المللی خودرو هایما نیز در ادامه آیین آغاز تولید انبوه هایما اس ۵ گفت: امروز شاهد آغاز تولید انبوه دومین خودرو تولیدی با همکاری ایران‌خودرو و هایما هستیم. 
وی با بیان اینکه هایما تاکنون توانسته با ده‌ها کشور همکاری و محصولات خود را به خاورمیانه، شمال افریقا، آسیای جنوب شرقی، امریکای مرکزی و جنوبی صادر کند، افزود: با کسب چنین تجربه‌ای، هایما به «نماینده تولیدکنندگان چینی» تبدیل شده است. دانگ با تاکید بر اینکه آیین آغاز تولید انبوه این خودرو در ایران نقطه عطف همکاری‌های هایما و ایران‌خودرو خواهد بود، تصریح کرد: هایما اس۵ یک خودرو شاسی‌بلند دارای شتاب بالا، موتور قوی و عملکرد پایدار است. وی این محصول را ستاره محصولات هایما دانست و اظهار کرد: براساس طراحی‌های روز دنیا و کیفیت بالایی که دارد با خودروهای ژاپنی وکره‌ای برابری می‌کند. وی تاکید کرد: هایما در آینده به حضور قدرتمند خود در ایران ادامه خواهد داد و با همکاری شریک فوق‌العاده خود یعنی ایران‌خودرو مطالعه درباره تقاضای مشتریان ایرانی و عرضه مدل‌های جدید در بازار ایران را دنبال خواهد کرد. مدیرعامل هایما ادامه داد: بر همین اساس سرمایه‌گذاری خود را برای بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان و شناخت بیشتر مشتریان از نشان و محصولات هایما و درنهایت دستیابی به هدف رهبری بازار در بخش شاسی‌بلند در بازار ایران افزایش خواهیم داد.


هایما، رهبر تولید خودروهای سبک جهان


چن گائوچائو، معاون مدیرعامل شرکت خودروسازی هایما نیز در ادامه این آیین، این شرکت را دارای تجربه ۳۰ساله در تولید خودرو دانست و گفت: ۱۵سال سابقه همکاری با شرکت مزدا، زیربنای مدیریتی و فنی مستحکمی برای این شرکت فراهم کرده است. وی با بیان اینکه هایما در چین به لحاظ طراحی خودروهای سبک، کارایی بالا و اطمینان از رهبران بازار به شمار می‌رود، افزود: هایما اس۵ نتیجه فرآیند همکاری هایما و شرکت طراحی LDA ایتالیا بوده که به وسیله هایما در طول ۳سال تولید شده است. معاون شرکت هایما در تشریح تنوع محصولات این شرکت اظهار کرد: مینی‌ون، سدان، شاسی‌بلند و خودروهایی بر پایه انرژی‌های جدید در ۳ تا ۵ سال آینده این شرکت را به مفهوم هایمای قدرتمند، قدرت برتر در تولید تیدیل خواهد کرد. چن گائوچائو فرآیند تولید این محصول را با همکاری نزدیک هایما و شرکت‌های بوش، پانچ، اتولیو و دیگر شرکت‌های برتر جهانی اعلام و تصریح کرد: هایما اس۵ پس از گذراندن چند میلیون کیلومتر آزمون‌های دوام، ده‌ها هزار آزمون ارتعاش، صدها هزار کیلومتر آزمون انطباق در جاده‌های کوهستانی و بیابانی و آزمون‌های متعدد در چین ثابت کرده که خودرو شاسی‌بلندی با قابلیت اطمینان و پایداری بالاست.


برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌ها با هایما


مصطفی خان‌کرمی، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز در ادامه این آیین شرکت هایما را یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران‌خودرو در عرضه مستقیم محصولات جدید و حضور در بازار رقابتی محصولات شاسی‌بلند اعلام کرد و گفت: همکاری ایران‌خودرو و هایما از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و هرچند سابقه طولانی برای همکاری به شمار نمی‌آید اما عمق آن زیاد بوده و دو طرف در ارائه محصول باکیفیت و متناسب با نیازهای مصرف‌کنندگان ایرانی حداکثر تلاش خود را کرده‌اند.وی با بیان اینکه رشد اقتصادی ایران در سال‌های اخیر منجر به تغییر ذائقه مصرف‌کننده ایرانی و افزایش تمایل به خرید خودروهای شاسی‌بلند در کشور شده، افزود: مطالعات نشان می‌دهد میزان تقاضای خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند در ۹سال گذشته رشد ۵ برابری را تجربه کرده و این روند در ۷ماه سپری شده رشد چشمگیری داشته است. خان‌کرمی پیام آشکار این تغییر را لزوم تدوین و برنامه‌ریزی شرکت ایران‌خودرو در راستای افزایش تولید این محصولات دانست و افزود: در راستای تحقق این مهم، خودرو هایما اس۵ پس از تولید هایما اس۷در ایران به تولید انبوه رسید.معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو تاکید کرد: با توجه به تجربه موفق خودروهای اس۷ و اس۵ در بازار ایران، شرکت‌های ایران‌خودرو و هایما برای ارائه محصولات باکیفیت و جدید به مصرف‌کنندگان ایرانی همکاری خود را توسعه خواهند داد. وی افزود: به طور قطع افزایش کیفیت و ارائه خدمات مناسب منجر به افزایش سهم بازار برای دوطرف این مشارکت در بازار ایران خواهد شد.

عناوین برگزیده