تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۹۴۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با افزایش ارزش دلار رخ داد؛

کاهش قیمت فلز سرخ در بازارهای جهانی

می متالز - رونق بازارهای مس لندن و شانگهای صبح روز سه شنبه کمتر شد و کاهش قیمت این فلز، افزایش بهای اخیر آن را خنثی کرد، زیرا شاخص دلار که به کمترین سطح در سه سال گذشته رسیده بود، بالا رفت.
کاهش قیمت فلز سرخ در بازارهای جهانی

به گزارش می متالز، انگلیس روز سه شنبه با اعلام این خبر، نوشت: اوایل وقت امروز، قیمت مس در بازارهای لندن و شانگهای به دلیل افزایش شاخص دلار در معاملات امروز بازار آسیا اندکی بالا رفت. 

شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر ۶ ارز اصلی (یورو، ین ژاپن، فرانک سوییس، دلار کانادا، پوند انگلیس و کرون نروژ) اندازه می گیرد، صبح روز سه شنبه به ۹۰.۶۲۶ رسید که نسبت به اندازه ۹۰.۲۷۹ آن در روز دوشنبه که کمترین مقدار در سه سال گذشته بود، ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرده است. 

افزایش ارزش دلار موجب کاهش قیمت دارایی هایی می شود که به دلار قیمت گذاری می شوند، زیرا با افزایش دلار، این کالاها برای خریدارانی که واحد پولیشان ارزی جز دلار است گرانتر شده و تقاضای آنها برای کالای مذکور را کاهش می دهد.

تصمیم روز سه شنبه بانک مرکزی چین برای بالا بردن متوسط نرخ برابری یوان در برابر دلار و رساندن آن به بالاترین سطح در ۱.۵ سال گذشته نیز به افزایش قیمت مس کمک کرد و بانک استرالیا و نیوزیلند اعلام کردند که این اقدام چین به بهبود نگرش بازار کمک کرد. 

قیمت سه ماهه مس در بازار فلزات لندن در ساعت ۰۷:۲۳ صبح امروز به وقت گرینویچ با ۰.۹ درصد کاهش به هفت هزار و ۱۴۲ دلار و ۲۵ سنت در هر تن رسید.بهای مس در بازار شانگهای نیز در قراردادهایی با بیشترین حجم معامله ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۵۴ هزار و ۳۰۰ یوان (هشت هزار و ۴۳۵ دلار و ۶۱ سنت) در هر تن رسید.

ایران با داشتن ۲.۶ میلیارد تن ذخایر مس، چهار درصد ذخایر جهان را در اختیار دارد.

عناوین برگزیده