تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۹۴۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در دومین معدن بزرگ دنیا اقدام شد؛

۱۷ میلیون تن باطله برداری در معدن سرب و روی مهدی آباد

می متالز - مدیرعامل معدن سرب و روی مهدی آباد گفت : این معدن با ذخیره 716 میلیون تن ذخیره زمین شناسی بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه و دومین معدن بزرگ در دنیا به شمار می رود که پنج درصد ذخائر روی دنیا را در خود جای داده است.
۱۷ میلیون تن باطله برداری در معدن سرب و روی مهدی آباد

به گزارش می متالز، صفری افزود: این مجتمع معدنی قرار است طی چهار سال و طی سه مرحله به بهره برداری برسد و مرحله اول آن اواخر سال آینده با تولید 200 هزار تن کنسانتره روی آماده بهره برداری خواهد شد .

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین زیر ساخت های معدن از جمله موضوع تامین آب و برق این مجتمع گفت: کار مطالعات ساخت کارخانه فرآوری انجام شده و از سال آینده کار احداث کارخانه فرآوری به ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره روی آغاز خواهد شد .

معاون مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد هم گفت: این مجتمع با تولید 2 و چهار دهم درصد کنسانتره روی در دنیا ، کشور ایران را در ردیف چهارمین تولید کننده بزرگ روی در دنیا قرار خواهد داد .

حمایت افزود : از ابتدای امسال تاکنون 17 میلیون تن باطله برداری در این معدن انجام شده و قرار است  در مجموع 185 میلیون تن باطله برداری در این معدن انجام شود .

وی گفت: بطور متوسط ماهانه سه و نیم میلیون تن باطله برداری در معدن انجام می شود و از اواخر سال آینده مرحله اول کارخانه با تولید 200 هزار تن کنسانتره روی به بهره برداری خواهد رسید که این میزان بزرگترین ظرفیت تولید روی در ایران است .

لطفی مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح معدن سرب و روی مهدی آباد بهادران هم از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای تجهیز و بهره برداری از این معدن بزرگ خبر داد و گفت:  تاکنون 200 میلیارد تومان برای تجهیز و باطله برداری معدن هزینه شده است .

وی گفت : هم اکنون 500 نفر در این مجتمع معدنی مشغول بکار هستند که این میزان اشتغال در زمان بهره برداری به هزار اشتغال بصورت مستقیم و 4 هزار نفر غیر مستقیم افزایش خواهد یافت .

با بهره برداری از این مجتمع معدنی علاوه بر تامین روی مورد نیاز کشور ، ایران در ردیف چهارمین تو لید کننده روی جهان قرار خواهد گرفت .

این مجتمع معدنی دومین مجتمع معدنی بعد از استرالیا است.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده