تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۴۶۱
کد خبر: ۹۵۱۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
اقدامات جدید تجاری‌سازها نشان داد

سنگین‌وزن‌هایی که سبک می‌رانند

می متالز - میترا ممسنی: تولیدکنندگان خودروهای تجاری و کار که این روزها متاثر از وضعیت اقتصادی و رکود حاکم بر آن با کاهش تولید دست و پنجه نرم می‌کننددر حالی در نمایشگاه حمل‌ونقل و خدمات شهری حضور یافتند که در تلاش برای حفظ آبروی خود اقدام به عرضه محصولات جدید کرده و هرکدام از شرکت‌ها با ارائه خدماتی بهتر در تلاش برای کسب سهم بیشتری از بازار هستند.
سنگین‌وزن‌هایی که سبک می‌رانند

به گزارش می متالز، عرضه ایسوزو فول آپشن از سال آینده در کنار ورود سیباموتور به حوزه خدمات شهری و همچنین برنامه مایان خودرو برای کسب سهم بیشتر بازار از جمله خبرهایی بود که در روز دوم این نمایشگاه مطرح شد. رئیس سازمان فروش خودروهای تجاری گروه بهمن که مسئولیت بخش خودروهای تجاری گروه بهمن را بر عهده دارد در حاشیه نمایشگاه حمل‌ونقل و خدمات شهری از عرضه کامیونت جدید ایسوزو فول آپشن در سال آینده خبر داد و گفت: همزمان با تغییر تیم مدیریتی گروه بهمن، رویکرد این گروه به سمت تولید محصول در راستای الزامات مشتری رفته است. مهیار عسگریان با تاکید بر اینکه این شرکت در تلاش است تا بتواند از داشته‌های خود در جهت ارتقای گروه بهمن و رضایتمندی مشتریان استفاده کند، افزود: تمامی تقاضاهای موجود در بازار خودروهای تجاری از سوی این شرکت قابل تامین است و این گروه خودروسازی هیچ مشکلی در تامین محصولات در صورت افزایش تقاضا نخواهد داشت. 
وی ادامه داد: در کنار رشد تولید و تامین تقاضای بازار تلاش داریم با افزایش حداکثری آپشن‌ها در تمامی محصولات تجاری گروه بهمن به دنبال رعایت حداکثری استانداردها باشیم.


عرضه کامیونت ۶ تن فول آپشن


ابراهیم تقوی، مدیر خودروهای تجاری بهمن دیزل نیز در پاسخ به اینکه وضعیت بازار خودروهای تجاری درحال‌حاضر چگونه است، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته حدود ۷ هزار دستگاه خودرو سبک تولید شده بود که این میزان در امسال به ۵ هزار دستگاه کاهش یافته است با وجود این میزان کاهش تولید همچنان بیشترین سهم که حدود ۵۴ درصد سهم بازار است در اختیار گروه بهمن است. وی دلیل کاهش تولید را رکود اقتصادی دانست و تصریح کرد: خودروهای کار متاثر از شرایط اقتصادی بوده و بر همین اساس تولید کل بازار با کاهش همراه شده است. او درباره برنامه گروه بهمن دیزل برای کاربری‌های جدید نیز اظهار کرد: استفاده از کاربری‌های جدید یکی از برنامه‌های جدید بهمن است برای نمونه اکنون یخچالی که از سوی این گروه تولید می‌شود روی محصولات نصب می‌شود. ابراهیم تقوی، مدیر خودروهای تجاری بهمن دیزل نیز با تاکید بر اینکه این گروه خودروسازی تلاش کرد با دست پر و محصولات جدید در این نمایشگاه حضور یابد، گفت: از ابتدای سال آینده نسخه قدیمی کامیونت NMR ۵ تن از خطوط تولید بهمن دیزل خارج می‌شود و نسخه جدید جایگزین آن خواهد شد. وی با معرفی کامیونت ۶ تن فول آپشن در غرفه بهمن دیزل افزود: با بررسی‌ها و انجام نیازسنجی در بازار تجهیزات بسیاری به این محصول افزوده شده که از ابتدای فروردین سال آینده شاهد حضور این کامیونت در بازار خواهیم بود. تقوی از نخستین حضور کامیون ۲۶ تن FEZ در نمایشگاه و پیش از رونمایی رسمی خبر داد و گفت: همزمان با حضور این کامیون در نمایشگاه حمل‌ونقل مشغول بازارسنجی ۲۶ تن FEZ و عرضه آن به بازار هستیم. وی دیگر فعالیت بهمن دیزل در نمایشگاه حمل‌ونقل را معرفی بالابر ایتالیایی این شرکت دانست و ادامه داد: بالابر ایتالیایی را برای نخستین بار در ایران روی کامیونت ۸ تن نصب کردیم و برنامه تولید این بالابر در بهمن دیزل را به زودی به مرحله اجرا می‌رسانیم.  تقوی دو میدل باس جدید ایسوزو در ایران را که در دو نسخه لوکس و استاندارد به بازار وارد می‌شود معرفی و خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر مراحل آزمایش میدانی و بازارسنجی این محصول ایسوزو را در ایران انجام می‌دهیم و در آینده نزدیک شاهد حضور این میدل باس در بازار خواهیم بود.


ورود سیباموتور به حوزه خدمات شهری


محمد صارمی، مسئول فروش سیبا موتور نیز از ورود جدی این شرکت به موضوع تولید محصولات خدمات شهری خبر داد و گفت: تا پایان نیمه نخست امسال سهم بازار ۳۳ درصدی فروش را به خود اختصاص داده‌ایم و امسال کامیونت ۸ تن با استاندارد یورو ۴ نیز به بازار عرضه خواهد شد و کامیون‌های ۶ تن به یورو۵ ارتقا خواهد یافت اما تلاش این است با همان نرخ قبلی به بازار عرضه شود. او با اشاره به استقبال خوب از کامیون‌های ۶ تن اظهار کرد: با توجه به اینکه آلودگی هوا در تهران زیاد است سیبا موتور در تلاش بوده رسالت زیست‌محیطی خود را انجام دهد و در جهت کاهش آلودگی گام‌هایی بردارد. صارمی با تاکید بر اینکه گرچه کشنده‌های این شرکت با نشان تجاری چینی عرضه می‌شود اما استانداردهای به کار رفته در آنها در اندازه محصولات اروپایی است درباره نوسازی ناوگان فرسوده نیز تصریح کرد: در بحث نوسازی ناوگان فرسوده جدی‌تر خواهیم بود و در این راستا ۶۵ دستگاه کشنده در چند ماه گذشته به این طرح اختصاص داده شده است.


مصرف سوخت پایین، رقیب جدی


مجید مدنی، رئیس سازمان فروش گروه صنعتی مایان، عرضه‌کننده کامیونت‌های سبک میتسوبیشی فوسو در ایران نیز با اشاره به فناوری آلمانی این خودروها که در ژاپن تولید می‌شود، گفت: با وجود آنکه ۸ ماه از ورود این محصول به بازار ایران می‌گذرد توانسته‌ایم سهم خوبی از بازار را در اختیار داشته باشیم. وی افزود: این کامیونت‌ها نسبت به رقبا دارای برتری‌هایی است و این مشخصات حائز اهمیت مانند مصرف سوخت پایین، کیفیت بالا و ایمنی بالا در کنار خدمات پس از فروش باعث شده این محصولات جای خود را در بازار پیدا کنند به طوری که کیفیت بالای قطعات و سیستم پایداری به عنوان یک سرمایه توانسته سرمایه‌گذار را برای خرید و سرمایه‌گذاری در این خودروها تشویق کند. مدنی اظهار کرد: این شرکت موفق به فروش خودرو به شرکت‌هایی شده که پیش از این از نشان‌های تجاری دیگری استفاده می‌کردند اما به مرور زمان و استفاده از این کامیونت‌ها اقدام به جایگزینی خودروهای جدید در ناوگان خود کرده‌اند به طوری که مراجعه برای خرید بیشتر نشانه‌های خوبی از استقبال از این خودروها را به همراه داشته است. رئیس سازمان فروش گروه صنعتی مایان با اشاره به محصولات این شرکت ادامه داد: هم‌اکنون ۴ محصول ۵/۶ تن، ۶ تن در دو مدل شاسی‌کوتاه و بلند و همچنین ۸/۵ تن از سوی این شرکت عرضه می‌شود اما از آنجا که هنوز دولت وارد موضوع نوسازی کامیونت‌های سبک نشده، قراردادی با سازمان‌ها یا نهادها منعقد نشده البته به طور کامل آمادگی برای عرضه همه خودروها از سوی این شرکت وجود دارد. وی عرضه ۱۵۰۰ دستگاه کامیونت سبک را هدف‌گذاری امسال اعلام و تصریح کرد: این هدف‌گذاری تا امروز محقق شده و تاکنون هزار دستگاه به فروش رفته و برای سال آینده نیز عرضه ۲۵۰۰ دستگاه پیش‌بینی شده است. مدنی خدمات پس از فروش آسان را از جمله مزایای این شرکت برای جذب بیشتر مشتری دانست و گفت: از آنجا که به فکر راحتی شرکت‌های خریدار هستیم اقدام به ارائه خدمات در محل کرده‌ایم که برای این کار ۱۵ دستگاه کامیونت پیش‌بینی شده است. مصرف سوخت پایین و نرخ پایین قطعات نسبت به سایر رقبا و همچنین فراوانی قطعات یدکی در کنار خدمات پس از فروش مناسب از دیگر عوامل تشویق خریداران به محصولات این شرکت بوده است. وی نرخ خودروهای عرضه شده در ایران را از ۱۲۱ تا ۱۴۵ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: از آنجا که بسیاری از خریداران کامیونت‌های سبک پس از خرید ناگزیر به هزینه‌کرد در برخی زمینه‌ها ازجمله دو باک کردن، نصب دزدگیر، قفل مرکزی و تیوب‌لس کردن هستند این خودروها با وجود در اختیار داشتن این امکانات در کنار قفل دیفرانسیل که هیچ کامیونی در خاورمیانه این فناوری را در اختیار ندارد در کنار ضدواژگونی قیمتی برابر با سایر رقبا دارند. رئیس سازمان فروش گروه صنعتی مایان از همکاری کامل ژاپن با این شرکت خبر داد و در تشریح وضعیت کاربری که پیش از این از سوی این شرکت در حال انجام بود نیز گفت: این شرکت تاکنون وارد بحث کاربری‌های خدمات شهری نشده اما در بحث حمل بار، یخچال و چادری جزو نشان‌های برتر است و این امکان وجود دارد که در آینده وارد حمل زباله و خدمات شهری شود.

عناوین برگزیده