تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۵۵۷
کد خبر: ۹۵۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
هفته گذشته رقم خورد؛

رشد ۱۹ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

می متالز - طی هفته منتهی به ۲۸ دی ماه، در حالیکه حدود ۶۰۱ هزار و ۴۸۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت، ارزش معاملات نسبت به هفته ماقبل رشد ۱۹ درصدی را تجربه کرد.
رشد ۱۹ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

به گزارش می متالز، طی هفته اخیر، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۰۳ هزار و ۹۸۶ تن انواع کالا به ارزش ۶ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار، یک هزار و ۹۰۰ تن آلومینیوم، ۱۹۵ هزار و ۴۵۵ تن فولاد، ۵ هزار و ۵۳۰ تن مس، یک هزار تن سیمان، ۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۱ تن کنسانتره فلزات گرانبها و همچنین ۲۰ کیلوگرم طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۹۴ هزار و ۹۶۳ تن انواع کالا به ارزش ۵ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار، ۱۰۰ هزار و ۴۳۹ تن قیر، ۴۹ هزار و ۴۵۶ تن مواد پلیمری، ۸۸ هزار تن وکیوم باتوم، ۳۱ هزار تن لوب کات، ۲۰ هزار و ۹۳۹ تن مواد شیمیایی، ۲ هزار و ۹۸۰ تن گوگرد، ۶۲۰ تن عایق رطوبتی، یک هزار تن سلاپس واکس و همچنین ۵۲۹ تن روغن پارافین واکس سنگین خریداری شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم طی هفته مذکور، شاهد معامله ۱۰۲ هزار و ۵۳۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از یک هزار و ۱۶ میلیارد ریال بود؛ در این تالار داد و ستد ۷۰ هزار و ۷۵۰ تن گندم، ۲۵۷ هزار قطعه جوجه یک روزه، ۲۹ هزار و ۱۸۲ تن ذرت، یک هزار و ۸۰۰ تن روغن خام، ۴۴۵ تن مرغ منجمد و ۱۰۰ تن شکر مشاهده شد.

عناوین برگزیده