تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۱۳
بازدید: ۴۵۳
کد خبر: ۹۵۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بالار معاونت روابط عمومی شرکت سیمان تهران در خصوص آلایندگی زیست محیطی مطرح کرد:

سیمان تهران به شرکتی سبز تبدیل خواهد شد

می متالز - کیومرث کلانتری مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرده درخصوص بوی مشمئزکننده‌ای که در جنوب تهران وجود دارد، مسائلی توسط معاون شهردار تهران مطرح شده که مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
سیمان تهران به شرکتی سبز تبدیل خواهد شد

به گزارش می متالز، مهمترین واحد صنعتی که در حال حاضر بیشترین آلایندگی را دارد، کارخانه سیمان است که برنامه کنترل آلودگی خود را ارائه کرده‌اند و قطعا اگر نتواند کاهش آلایندگی داشته باشد و استانداردهای محیط زیست را رعایت کند حتما از طریق قضایی با آنها برخورد خواهد شد.

بالار معاونت روابط عمومی شرکت سیمان تهران در این خصوص گفت: موضوع آلایندگی کارخانه از قبل اعلام شده و سیمان تهران، به طور جد پیگیر انجام اقدامات لازم جهت رفع آلایندگی زیست محیطی می باشد. هزینه قابل توجهی در این مورد صرف شده و حتی با آلمان قراردادی جهت خرید فیلترهای مورد نیاز منعقد شده و در آینده به شرکتی «سبز» که هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی نداشته باشد تبدیل خواهیم شد. البته این کار احتمالا چند ماهی زمان خواهد برد.

در نظر داشته باشید که در زمان تاسیس کارخانه سیمان تهران، این منطقه بیابان بوده و به تدریج با بزرگ تر شدن شهر، منازل مسکونی با کارخانه سیمان همسایه شده اند. جابجایی کارخانه به هیچ عنوان توجیه نداشته و تلاش شده با رفع آلایندگی، رضایت خاطر همسایگان فراهم آید. ضمن اینکه چندی است واحد هفتم کارخانه که در شهرک مشیریه واقع شده، و واحد یک جاده خاوران را متوقف کرده ایم تا اقدامات در حال انجام به نتیجه رسد. سایر واحدها از تجهیزات جدیدتر برخوردار بوده و فعالیت آنها، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. البته تولید به روال عادی در جریان بوده و حتی با تعطیلی واحد هفتم، هیچ تعدیل نیرویی هم صورت نگرفته است.

متاسفانه در مورد آلایندگی کارخانه سیمان، اندکی سیاه نمایی صورت گرفته که امیدواریم به زودی با اتمام عملیات مربوط به رفع کامل آلایندگی، نگرانی ها از این بابت مرتفع گردد.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده