تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۲۴
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۹۵۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
عزیز قنواتی مدیر عامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان مطرح کرد:

۵۰ درصد از محصولات فجر در سال آتی روانه بازارهای صادراتی خواهد شد

می متالز - در ماه های اخیر فولادی ها با توجه به قیمت های جهانی عملکرد های خوبی در بازار داخلی و صادراتی داشتند .
۵۰ درصد از محصولات فجر در سال آتی روانه بازارهای صادراتی خواهد شد

بنظر می رسد تا پایان سال بیش از سود تخمین زده محقق خواهد شد

عزیز قنواتی مدیر عامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در خصوص وضعیت شرکت فولاد امیر کبیر کاشان گفت: در ۹ ماهه امسال حجم تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۵ درصدی تجربه کرده است و تا پایان سال بیش از پیش بینی، سود محقق خواهیم ساخت.

سال آتی ۵۰ درصد از محصولات فجر روانه بازارهای صادراتی خواهد شد

حجم صادرات هم نسبت به سال گذشته، رشد ۱۰ درصدی داشته و با در نظر گرفتن تغییرات نرخ ارز، تاثیر تسعیر نرخ ارز بر صورت های مالی، مثبت خواهد بود. طبق برنامه، سال آینده ۵۰ درصد از محصولات «فجر» روانه بازارهای صادراتی خواهد شد. همچنین شرکت موفق به اخذ گواهینامه چهار ستاره تعالی از سازمان EFQM  اروپا شده و در شرکتهای فولادی بعد از شرکت فولاد مبارکه اصفهان قرار گرفته است.

پروژه اتصال به شبکه ریلی ۳۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید

مدیر عامل «فجر» در رابطه با برنامه های آتی شرکت بیان کرد: قرارداد پروژه اتصال به شبکه ریلی کشور منعقد شده و پروژه تا کنون پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است. این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری رسیده و به شبکه ریلی سراسری متصل خواهد شد. این پروژه به تسهیل و کاهش هزینه حمل و نقل مواد اولیه و محصولات نهایی شرکت کمک به سزایی خواهد نمود.

طرح افزایش ۲۰ درصدی حجم تولید در نیمه نخست سال ۹۷ به اتمام خواهد رسید / طرح افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت تولید در درست بررسی است

قنواتی در خصوص طرح های در دست اجرای «فجر» گفت : طرح افزایش راندمان تولید در دست اجرا می باشد که بتوان با استفاده از ظرفیت های فعلی، حجم تولید را ۲۰ درصد افزایش داد. این طرح در نیمه نخست سال ۹۷ به اتمام رسیده و ظرفیت تولید فولاد امیرکبیر کاشان، افزایش ۲۰ درصدی خواهد یافت.

ضمن اینکه طرح افزایش ۶۰ درصدی ظرفیت تولید نیزدر دست بررسی است که بزودی نهایی خواهد شد .

طرح مطالعه تولید ۳۰۰ هزار تنی گالوانیزه با استحکام بالا در مراحل نهایی انعقاد قرارداد بوده و احتمالا پس از ۲ سال وارد مدار تولید شود

علاوه بر این موارد، طرح ۳۰۰ هزار تن گالوانیزه با استحکام بالا نیز در دست بررسی و مطالعه بوده و احتمالا قرارداد نهایی در سال ۹۷ منعقد شده و پس از ۲ سال، وارد مدار تولید خواهد شد.

با این شرایط، افق فجر روشن بوده و این شرکت پتانسیل رشد سودآوری در سال های آینده را خواهد داشت.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده