تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۴۵۶
کد خبر: ۹۶۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی دی ماه رقم خورد؛

معامله بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال محصول در بورس کالای ایران

می متالز - تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی دی ماه سال ۹۶ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۱۹۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال بود که به ترتیب رشد ۲ و ۵ درصدی را تجربه کرد.
معامله بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال محصول در بورس کالای ایران

به گزارش می متالز، طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۳۹۴ هزار و ۶۷۱ تن انواع محصول به ارزش ۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بود.بر این اساس در این تالار ۷۲۹ هزار قطعه جوجه یکروزه، ۸۹۰ تن مرغ، ۲۷۴ هزار و ۴۰۰ تن گندم، ۳۰۰ تن شکر، ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن روغن خام و ۹۶ هزار و ۷۵۲ تن ذرت طی ماه مذکور به فروش رسید.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۶۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۲ هزار و ۵۶ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۳۰۲ هزار و ۷۵۸ تن انواع قیر، ۲۲۹ هزار و ۱۳ تن انواع مواد پلیمری و ۸۹ هزار و ۱۸۰ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۳۰۲ هزار و ۵۲۰ تن وکیوم باتوم، ۹۵ هزار تن لوب کات، ۴۲ هزار و ۳۲۰ تن گوگرد، ۴۰ تن انواع گازها و خوراک، ۸ هزار تن عایق رطوبتی، ۲ هزار و ۵۰۰ تن سلاپس واکس، ۲ هزار و ۱۸۰ تن عایق رطوبتی و یک هزار و ۹۰۹ تن روغن اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در دی ماه شاهد معامله بیش از ۷۲۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال بود.در این تالار ۵۸۷ هزار و ۵۷۱ تن انواع فولاد، ۲۰ هزار و ۳۶۵ تن انواع مس، ۴۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶۳ تن کنسانتره ، ۳۰ کیلوگرم شمش طلا، ۱۰۰ تن روی، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۲ هزار تن سیمان و ۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع آلومینیوم از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۱۰۰ تن محصول معدنی و ۳۵۵ تن محصول کشاورزی را تجربه کرد.

عناوین برگزیده