تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۳۷۱
کد خبر: ۹۷۰۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کارشناسان بین المللی اعلام کردند؛

طلا افزایشی می شود

می متالز - تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی نشان می دهد که افت ارزش دلار و نااطمینانی و نگرانی نسبت به اوضاع داخلی آمریکا موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد.
طلا افزایشی می شود

به گزارش می متالز، کارشناسان بازار فلزات گرانبها و سرمایه گذاران شرکت کننده در نظرسنجی این هفته پیش بینی کردند که قیمت طلا در هفته آینده نیز افزایش خواهد یافت و مهمترین علت این افزایش افت ارزش دلار آمریکا خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۵۷ درصد افزایش به بیش از ۱۳۳۴ دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار نزدیک به پایین ترین سطح خود در ۳ سال اخیر قرار گرفته است.​تعطیلی دولت آمریکا موجب شده است تا نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت بودجه و سقف بدهی های دولت واشنگتن ایجاد شود.

از ۱۷ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کننده در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز، ۴۱.۲ درصد آنها پیش بینی کردند قیمت طلا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت ۳۵.۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۲۳.۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز که ۸۴۵ نفر شرکت کرده اند، ۶۱.۸ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آتی افزایش خواهد یافت، ۲۸.۹ درصد اعلام کردند قیمت طلا کاهش می یابد و ۹.۳ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا تغییری نمی کند.

در نظرسنجی هفته گذشته نیز ۷۱ درصد کارشناسان اقتصادی وال استریت و ۶۱ درصد سرمایه گذاران و فعالان مین استریت پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با افزایش روبرو می شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی افت ارزش دلار مهمترین عامل تقویت قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد بود. تعطیلی دولت آمریکا می تواند بار دیگر موجب کاهش بیشتر ارزش دلار شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد شد.برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت جهانی طلا هفته آینده تا ۱۳۵۷ دلار افزایش خواهد یافت.

گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که قیمت طلا تا پایان امسال به ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید و قیمت طلا فعلا در کوتاه مدت بین ۱۳۲۵ تا ۱۳۵۰ دلار در نوسان خواهد بود.

عناوین برگزیده