تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۹۷۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون ذوب‌آهن اصفهان:

وزارت راه ریل‌سازان خارجی را ترجیح می‌دهد

می متالز - با وجود آن که پیش از این قرار بود شرکت ذوب آهن اصفهان و وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شبکه ریلی با یکدیگر وارد همکاری شوند، معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان می‌گوید "وزارت راه و شهرسازی ترجیح می‌دهد ریل را از سازندگان خارجی بخرد".
وزارت راه ریل‌سازان خارجی را ترجیح می‌دهد

به گزارش می متالز، احسان دشتیانه با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی مشکل تامین نقدینگی دارد، اظهار کرد: کشورهای خارجی به صادرکنندگان ریل فاینانس می‌دهند و متاسفانه وزارت راه نیز عمدتا تمایل دارد به جای اینکه سراغ تامین کنندگان داخلی بیاید، از این فاینانس ها برای تامین نیاز خود استفاده کند.

وی افزود: در حوزه محصولات آهنی و فولادی نمی‌توان معاملات را از طریق ابزارهای مالی انجام داد و فقط باید پرداخت به صورت نقدی باشد، چراکه هم صنایع فولادی و هم معادنی که مواد اولیه از آنها خریداری می شود، حجم زیادی از درآمد خود را صرف پرداخت حقوق نیروی انسانی و کارگران خود می کنند و به همین دلیل نمی توانند محصولات خود را در ازای ابزاری مانند اوراق مشارکت به فروش برسانند.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به تنها قرارداد فروش ریل موجود به وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر فقط یک قرارداد تامین ریل با وزارت راه وجود دارد که حجم آن ۴۰ هزار تن است و در آینده نزدیک تحویل خواهد شد.

وی تولید ریل را فرایندی زمان‌بر توصیف کرد و گفت: امنیت و کیفیت در تولید ریل اهمیت بسیار زیادی دارد و برای تولید این محصول استانداردهای سختگیرانه زیادی وجود دارد که البته کاملا به جا و منطقی است و همین موضوع سرعت تحویل ریل را کاهش می‌دهد.

 

صادرات ذوب‌آهن، مرز یک میلیون تن را رد می‌کند

دشتیانه با اشاره به صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان تا پایان سال جاری بیان کرد: هدف گذاری ذوب آهن اصفهان برای صادرات تا پایان امسال یک میلیون تن بوده که باید بگویم تا همین لحظه رقم صادرات این شرکت به ۹۵۰ هزار تن رسیده است و قطعاً تا پایان امسال از رقم یک میلیون تن صادرات عبور خواهد کرد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: تنها چیزی که می تواند اقتصاد ایران را نجات دهد صادرات است، چراکه تمرکز و تاکید بر صادرات نه تنها کیفیت و استانداردهای محصولات داخلی را به سطح جهانی می‌رساند بلکه بنگاه های ما را هم بین المللی کرده و توان تجارت کشور را افزایش می‌دهد.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اعلام سوددهی ذوب آهن در روزهای اخیر گفت: در حوزه بازار داخلی اولین کاری که انجام شد مدیریت محصولات و بازار بوده که اجازه ندادیم بازار محصولات دچار التهاب شود. همچنین اجازه ورود سرمایه‌های سرگردان نیز به این بازار داده نشده و تمام تلاش بر این بود که محصولات به دست مصرف‌کننده برسد.

عناوین برگزیده