تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۹۷۴۷
سرویس خبر : انرژی
در معاملات امروز؛

نفت برنت ۳۸ سنت گران شد

می متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۴۱ سنت رسید.
نفت برنت ۳۸ سنت گران شد

به گزارش می متالز، رشد قابل قبول اقتصاد جهانی و ادامه محدودیت ها در عرضه نفت کشورهای عضو اوپک و روسیه موجب شد تا قیمت نفت امروز شاهد افزایش باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۸ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز ۱۵ ژانویه به بالاترین رقم ۳ سال اخیر یعنی ۷۰ دلار و۳۷ سنت رسیده بود.قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۴۲ سنت، معادل ۰.۷ درصد رشد داشت و به ۶۳ دلار و ۹۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز روز ۱۶ ژانویه بالاترین رقم ۳ سال اخیر یعنی ۶۴ دلار و ۸۹ سنت را تجربه کرد.

تجار گفتند، رشد قوی اقتصاد جهانی موجب شده تا بازار نفت به طور کلی از وضعیت رضایت بخشی برخوردار شود.

صندوق بین المللی پول دیروز در جدیدترین گزارش خود پیش بینی اش از رشد اقتصاد جهان در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را نسبت به گزارش ماه اکتبر خود ۰.۲ درصد افزایش داد و به ۳.۹ درصد رساند.

بانک بی ان پی پاریبا در گزارشی نوشت:گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول و سرمای هوا منجر به افزایش تقاضا برای نفت شده و این ادامه روند کاهش ذخایر نفت جهان را تسهیل کرده است.

این رشد بالای اقتصای که می تواند به معنای رشد مصرف نفت نیز باشد، در شرایطی است که اوپک و روسیه در حال اجرای قدرتمندانه توافق کاهش تولید هستند و قرار است این توافق را تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه دهند.

بانک بی ان پی پاریبا در ادامه گزارش خود آورده است: چشم انداز (بازار نفت) برای سال ۲۰۱۸ تقریبا برای اکثر ماه های سال متوازن است، اما احتمالا میزان ذخایر در سه ماهه پایانی سال افزایش خواهد یافت. این بانک فرانسوی پیش بینی خود از قیمت نفت در سال جاری را ۱۰ دلار در هر بشکه افزایش داده و برای نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب ۶۵ و ۶۰ دلار در نظر گرفته است.

عناوین برگزیده