تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۶۴۵
کد خبر: ۹۷۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبت دو رکورد جدید فولادسازی در مجتمع فولاد خراسان

می متالز - با همت کارکنان متعهد و سخت کوش واحد فولادسازی مجتمع فولاد خراسان رکورد ماهانه تولید شمش فولادی در این مجتمع در دی ماه 1396 شکسته شد. این در حالی است که نیروهای تلاش گر واحد فولادسازی شماره 2، که اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید، رکورد روزانه تولید شمش را در دو روز پیاپی، دو بار جا به جا کردند.
ثبت دو رکورد جدید فولادسازی در مجتمع فولاد خراسان

به گزارش می متالز و به گفته رییس تولید ریخته گری مجتمع فولاد خراسان، پرسنل تلاش گر واحد ریخته گری فولادسازی شماره دو که روز 28 دی ماه 1396 موفق شده بودند با ثبت رکورد تولید روزانه 1764 تُن، رقم ثبت شده قبلی را 77 تن ارتقا ببخشند، یک روز بعد در تاریخ 29 دی ماه با تولید 1849تن رکورد تازه ای را در تولید و ریخته گری شمش ثبت کنند.

مهندس علیرضا راستگو با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با کسب این نصاب ها، رکورد روزانه مجموع تولید در دو ناحیه فولادسازی این شرکت نیز جا به جا شد.

راستگو افزود: پیش از این و  در تاریخ 17 آذر در دو واحد فولادسازی جمعا 3691 تن تولید روزانه به ثبت رسیده بود که روز 28 دی ماه امسال، و در حالی که کم تر از 8 ماه از آغاز راه اندازی فولادسازی شماره 2 سپری شده است، نصاب تولید روزانه 3739 تنی توسط فولادمردان خراسان به ثبت رسید.

 وی افزود: همکاران شیفت B واحد ریخته گری شماره 2، در ادامه تلاش ها برای رسیدن به ظرفیت اسمی این واحد تازه تاسیس، با انجام 9 ذوب متوالی و به صورت پیوسته، گامی جدی در تطبیق واحد تازه راه اندازی شده با شرایط تولید و کسب ظرفیت اسمی برداشتند.

در همین راستا، مدیر فولادسازی مجتمع با اشاره به تعهد و انگیزه بالای همکاران خود برای دست یابی به بالاترین سطح عملکرد گفت: در کنار عزم و اراده پرسنل، تامین به موقع برخی قطعات و تجهیزات تولید و نیز تامین مواد اولیه، به ویژه گندله و آهن اسفنجی، از دیگر عوامل دست یابی به این موفقیت بوده است.

مهندس محمدرضا شفیعیان افزود: در کنار این موارد، رفع برخی از ایرادات موجود در طرح فولادسازی شماره 2، به همت کارکنان و پیمانکاران هم از دیگر دلایل رسیدن به نصاب های جدید بوده است.

شفیعیان خاطرنشان کرد: آن چه عملکرد واحد شماره 2 فولادسازی را برجسته تر می سازد، کم نظیر بودن طی شدن روند دست یابی به رکوردهای تولید در دوره موسوم به «راه اندازی» است که می توان گفت فولادسازی شماره 2 مجتمع فولاد خراسان، در مقایسه با واحد های مشابه و از جمله فولادسازی شماره 1 همین مجتمع، فراتر از انتظارات به نمودار تولید رسمی و اعلام شده خود نزدیک می شود.

شفیعیان اظهار امیدواری کرد که در صورت مساعد بودن شرایط و ادامه روند موجود، با سعی و تلاش تمامی کارکنان و حمایت تمامی واحدهای ستادی و پشتیبانی شاهد ثبت رکوردهای دیگر تا رسیدن به ظرفیت متوسط روزانه ذوب که 18 ذوب و ظرفیت اسمی سالانه این کارخانه که 720 هزار تن فولاد خام است، باشیم.

مهندس زارع معاون بهره برداری شرکت ضمن تقدیر و تشکر از تلاش تمامی همکاران بهره برداری و پشتیبانی این موفقیت را به تلاشگران بخش فولادسازی تبریک گفت.

مجتمع فولاد خراسان با ظرفیت تولید سالانه حدود 4/1 میلیون تن فولاد خام، دارای 2 واحد فولادسازی است، که کارخانه فولادسازی شماره 2 شرکت، اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید و دست یابی به این رکوردهای تازه در این واحد از روند رو به رشد تولید شرکت و رسیدن هر چه سریع تر به ظرفیت اسمی تولید فولاد خام در بزرگترین جبهه صنعتی شرق کشور حکایت دارد.

منبع: می متالز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده