تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۹۷۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی رشد اقتصادی جهان در سال 2018

می متالز - خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن گزارش داد: صندوق بین المللی پول روز دوشنبه چشم انداز رشد جهانی اقتصاد در سال جدید میلادی را مثبت ارزیابی و به بهبود وضعیت اقتصادی در اروپا و آسیا اشاره کرد.
پیش بینی رشد اقتصادی جهان در سال 2018

به گزارش می متالز، براساس این گزارش، این نهاد همچنین پیش بینی کرد که کاهش مالیات ها در آمریکا به اقتصاد این کشور رونقی کوتاه مدت بخشد.ص

صندوق بین المللی پول از رشد جهانی اقتصاد به میزان 3.7 درصد در سال 2017 خبر داد که بیشترین رشد سالانه از سال 2011 است. این صندوق همچنین میزان رشد جهانی اقتصاد را برای سال 2018 و 2019، 3.9 درصد برآورد کرد. 

در این میان، تجارت جهانی در آینده طبق گزارش این صندوق، افزایش می یابد و مصرف کنندگان از دلگرمی و اطمینان بیشتری برخوردار می شوند.

پیش بینی صندوق بین المللی پول برای رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری 2.7 درصد از رقم 2.3 درصدی سال 2017 است. این نهاد دلیل این رشد را افزایش سرمایه گذاری در آمریکا به دلیل مزیت بردن از محل کاهش نرخ مالیات ها برشمرد.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی در همین ارتباط آورد: صندوق بین المللی پول میزان رشد اقتصادی در خاورمیانه، شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان را 3.6 درصد در سال 2018 و 3.5 درصد در سال 2019 اعلام کرد.

این نهاد یادآور شد که بهای نفت از ماه اوت تا ماه اکتبر سال گذشته میلادی (مرداد تا آبان سال 1396)، 20 درصد افزایش یافت.
با این حال، رشد اقتصادی در کشورهای وابسته به نفت حاشیه خلیج فارس به دلیل کاهش شدید درآمدهای نفتی، سقوط کرده است.

عناوین برگزیده