تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۱۴
بازدید: ۵۴۳
کد خبر: ۹۷۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تأکید کرد:

ضرورت تسریع در بازسازی واحدهای صنعتی مناطق زلزله زده غرب کشور

می متالز - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر تسریع در بازسازی واحدهای صنعتی مناطق زلزله زده کرمانشاه، بیان کرد: واحدهای صنعتی که در حادثه اخیرآسیب دیده‌اند نیازمند حمایت هستند و باید در کمترین زمان رونق را به این منطقه بازگردانیم.
ضرورت تسریع در بازسازی واحدهای صنعتی مناطق زلزله زده غرب کشور

به گزارش می متالز، صادق نجفی در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران با بیان این مطلب، افزود: با همکاری و هماهنگی بانک ها می توان هرچه سریعتر واحدهای آسیب دیده را بازسازی کرد.

وی به برنامه ریزی جهت افزایش ظرفیت 20 هزار واحد صنعتی در سال‌های آتی اشاره و تصریح کرد: افزایش ظرفیت 20 هزار واحد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی با تامین مالی، نوسازی دستگاه ها، تامین بازار برای تولیدات آن‌ها باید با جدیت توسط ستاد و شرکت‌های استانی پیگیری شود تا در کمترین زمان بتوان فضای مناسبی را برای صنعتگران ترسیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص انعقاد تفاهم نامه با پست بانک نیز گفت: ایجاد و توسعه اشتغال روستایی از برنامه های محوری جهت رفع مشکل بیکاری است که در این راستا با توجه به اختصاص 10 درصد از منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای طرح های اشتغالزایی روستایی با ید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

نجفی افزود: طرح ‌های مناسبی در جهت بهبود وضعیت تولید و فضای کسب وکار در نظر گرفته شده که انعقاد تفاهم نامه با شرکت پست بانک در این راستا منعقد شده است، پس با توجه به اختصاص اعتبارات به توسعه اشتغال روستایی باید در سراسر کشور در جهت تحقق این مهم و پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچکی که پتانسیل ایجاد اشتغال و فروش محصولات خود در بازار رقابتی هستند، تلاش کنیم.

وی همچنین بار دیگر بر بهره مندی از هوش استراتژیک و به کارگیری مدیریت جهادی در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و خواستار همکاری وهماهنگی در تحقق برنامه های اولویت دار سازمان در رفع مشکلات موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شد.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده