تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۵۶
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۹۷۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

رضایت بیش از 97 درصدی مردم از نحوه رسیدگی به شکایت در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها

می متالز - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بر اساس نظرسنجی انجام گرفته، 97 درصد از شاکیان ارزیابی مثبتی از نحوه رسیدگی به شکایات خود در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها داشته و عملکرد معاونت نظارت و بازرسی سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت استان‌ها را موفق ارزیابی کرده اند.
رضایت بیش از 97 درصدی مردم از نحوه رسیدگی به شکایت در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها

به گزارش می متالز، شهرام میراخورلو با اعلام این خبر افزود: در این نظرسنجی که در آذرماه امسال انجام گرفت بیش از سه هزار نفر از شاکیان به صورت تصادفی انتخاب شدند.
وی افزود: این نظرسنجی که از استان‌های سراسر کشور انجام شده، بر اساس 5 شاخص شامل چگونگی طرح شکایت، رضایت از برخورد متصدیان و مسؤولین ستاد خبری با ارباب رجوع، رضایت از مدت زمان طرح شکایت تا حصول نتیجه، رضایت از نحوه رسیدگی به شکایات و اینکه در نهایت آیا شکایت به نتیجه رسیده است، مورد ارزیابی قرار گرفته است.
میراخورلو در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع، گفت: بر اساس این نظرسنجی شاکیان مراجعه کننده در این بازه زمانی نسبت به نحوه برخورد متصدیان و مسؤولین ستاد خبری با ارباب رجوع ، یک درصد ناراضی بوده اند، 18 درصد به صورت نسبی راضی و 81 درصد رضایت کامل داشته اند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان در مورد مدت زمان طرح شکایت تا حصول نتیجه تصریح کرد: بر اساس این نظرسنجی در همین بازه ی زمانی، 2 درصد معتقد بودند که شکایتشان هنوز در دست بررسی است و 73 درصد از شاکیان اعتقاد داشتند که در کمتر از یک هفته به شکایت ثبت شده ، به صورت کامل رسیدگی شده است.
میراخورلو 66 درصد از شکایات دریافتی در این مدت را به صورت تلفنی، 8 درصد حضوری 25 درصد کتبی و یک درصد دیگر را از طریق پیامگیر دانست و افزود: بنابر نتایج این نظرسنجی 97 درصد از افراد، از نحوه رسیدگی و پاسخگویی اپراتورها به شکایات و درخواستهای خود ، اعلام رضایت کامل داشته اند.
وی پاسخگویی به مردم را ملاک موفقیت هر دستگاه اجرایی و مدیر برشمرد و ادامه داد: پاسخگویی به شکایات شهروندان و خواسته های آنان وظیفه مسوولان است تا از این طریق ضمن افزایش اعتماد سازی، موجبات کاستن تخلفات اقتصادی و جلب اعتماد عمومی در بهره گیری از کالا و خدمات برای عموم مردم ایجاد شود.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه مردم از هر نقطه از کشور و در هرجایی که به تلفن دسترسی داشته باشند می‌توانند گزارش خود را اعلام کنند، بیان کرد: سامانه ی پاسخگویی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یا 124، آماده دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات مردمی و همچنین ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب در تمام ساعات شبانه روز است.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده