تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۴:۴۱
بازدید: ۳۹۳
کد خبر: ۹۸۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

مهلت ثبت نام کارت الکترونیکی مرزنشینان خراسان جنوبی تمدید شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبات اخیر کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی کشور برای جذب سهمیه ارزی و کمک به معیشت مرزنشینان، صدور کارت‌های مرزنشینان تا پایان اسفند ماه امسال تمدید شده است.
مهلت ثبت نام کارت الکترونیکی مرزنشینان خراسان جنوبی تمدید شد

به گزارش می متالز، داود شهرکی با اعلام این خبر، افزود: کارت‌های مرزنشینی مزایایی دارد که در راستای حمایت از ساکنان مناطق مرزی و همچنین ایجاد فرصت های شغلی و رونق کسب و کار به دارندگان این کارت ها اجازه داده می شود با انجام واردات کالا و تجهیزات مجاز به کشور سالانه به ازای هر نفر تا سقف 150 دلار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام کارت الکترونیکی مرزنشینان پایان آذر ماه سال جاری تعیین شده بود خاطر تصریح کرد: در راستای فرصت سازی برای متقاضیانی که به هر دلیل موفق به تکمیل پرونده نشده بودند این زمان تا آخر سال 96 تمدید شد تا برای تکمیل پرونده های ثبت نام شده و دارای نقص به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

شهرکی بیان کرد: مرزنشینانی که نسبت به ثبت نام کارت الکترونیکی از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت حداکثر تا پایان امسال اقدام نکنند بعد از تاریخ مذکور فاقد سهمیه ارزی خواهند بود و از مزایای آن برخوردار نمی‌شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین گفت: دارندگان کارت الکترونیکی مرزنشینان حق واگذاری کارت خود به اشخاص دیگر برای استفاده از مزایای آن را ندارند.

شهرکی در پایان از تمامی مرزنشینان استان خراسان جنوبی که در شهر های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه ساکن هستند خواست با ثبت نام وتکمیل مدارک خود در سامانه یکپارچه مرزنشینان و تحویل کارت الکترونیک خود به شرکت تعاونی مرزی محل سکونت از این فرصت که یکی از رویه‌های تجاری برای حمایت از مرزنشینان است بهره مند شوند.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده