تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۴:۴۸
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۹۸۰۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
شهریاری با اشاره به تخلیه حباب قیمت مسکن:

رشد ۲۰ درصدی قیمت خانه های نقلی همسو با تورم بوده است / مردم نگران رشد قیمت بیش از نرخ تورم نباشند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی نرخ مسکن در ماه های اخیر، گفت: با تخلیه حباب نرخ مسکن زمینه برای افزایش آرام قیمت ها متناسب با نرخ تورم آماده شده است.
رشد ۲۰ درصدی قیمت خانه های نقلی همسو با تورم بوده است / مردم نگران رشد قیمت بیش از نرخ تورم نباشند

به گزارش می متالز، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به افزایش نرخ مسکن در کشور، گفت: با توجه به توقف قیمت مسکن و تورمی که سال به سال افزایش پیدا کرد در سال های 90 و 91 حبابی در نرخ مسکن ایجاد شد که خوشبختانه اکنون این حباب تخلیه شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با تخلیه حباب نرخ مسکن زمینه برای افزایش آرام قیمت ها متناسب با نرخ تورم آماده شده است.

نمی توان منکر رشد قیمت مسکن شد

نماینده مردم تنگی و دشتستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  رشد 40 درصدی نرخ مسکن رخ نداده است، تصریح کرد: نمی توان منکر رشد قیمت مسکن شد اما میزان افزایش قیمت در این حوزه نهایت 20 درصد بوده است.

شهریاری با تاکید بر اینکه یکی از عوامل رشد قیمت مسکن تسهیلات دهی بانک ها در این حوزه بوده است، گفت: رقم تسهیلات مسکن ثابت بوده اما سهم آن در خانه های کوچک بیشتر می شود به همین دلیل هر چه متراژ خانه کوچک تر و قیمت آن کمتر باشد سهم وام در آن بیشتر خواهد بود.

تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن برای توانمند سازی اقشار ضعیف مفید بوده است

وی ادامه داد: تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن در خانه دار کردن و توانمند سازی اقشاری که دنبال خانه های کوچک هستند موثر تر است به همین دلیل وام بانکی در نرخ این خانه ها اثر گذار بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در خصوص افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر جای نگرانی نیست، گفت: این رشد قیمت بعد از سال ها رکود نسبتا طبیعی و متناسب با نرخ تورم است و اگر شاهد آن نباشیم وضعیت بازار ساخت و ساز از این هم بدتر شده و معضل بیکاری پررنگ تر می شود.

وی با تاکید بر اینکه رشد قیمت مسکن در حد نرخ تورم به تحرک در بازار مسکن و ایجاد اشتغال منجر می شود، افزود: تحرک اقتصادی از مزایای رونق بازار مسکن است از این رو نباید از وضعیت فعلی مسکن نگران بود.

احتمال رشد قیمت مسکن بیش از نرخ تورم وجود ندارد

شهریاری در پاسخ به این سوال که احتمال رشد قیمت مسکن بیش از نرخ تورم وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: این موضوع بستگی به عوامل بسیاری دارد و احتمال رشد نرخ مسکن بیش از تورم دور بعید است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وضعیت اقتصادی به گونه ای نیست که اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد از این رو  جای نگرانی برای رشد یک باره نرخ مسکن بیش از نرخ تورم وجود ندارد./

عناوین برگزیده