تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۴:۵۶
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۹۸۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد:

افزایش حجم بدهی دولت نتیجه انتشار فزاینده اوراق مشارکت / پیش بینی افزایش چشمگیر نرخ تورم و رکود در سال ۹۷

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در بودجه نویسی تاکید کرد که سال آینده نرخ تورم و رکود افزایش چشمگیری دارد.
افزایش حجم بدهی دولت نتیجه انتشار فزاینده اوراق مشارکت / پیش بینی افزایش چشمگیر نرخ تورم و رکود در سال ۹۷

به گزارش می متالز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها که رکود در سال آینده را افزایشی پیش بینی کرده است، اظهار داشت: در این گزارش تاکید شده است که به دلیل آنکه لایحه بودجه سال 97 انقباضی بسته شده است، سال آینده رکود خواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این واقعیت بودجه سال 97 است که با کسری مواجه خواهد شد و برای تامین اعتبارات مجبور به جابجایی ردیف خواهیم بود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از این موضوع که در لایحه بودجه سال 97 اعتبار عمرانی دیده نشده است، بیان داشت: نادیده گرفتن بودجه عمرانی باعث افزایش تورم می شود، از سوی دیگر شاهد هستیم در سطح وسیعی یعنی بالغ بر 74 هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت در سال آینده منتشر می شود.

وی توضیح داد: انتشار این حجم اوراق مشارکت هم افزایش حجم بدهی دولت را رقم می زند و هم منجر می شود که تورم افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس با اشاره به رویکرد دولت در زمینه لایحه بودجه سال 97، گفت:  دولت به شدت تورم زا بودن بودجه پیشنهادی را نفی می کند و از ارائه برنامه های ضد افزایش تورم خبر می دهد اما نه حرف دولت قابل قبول است که تورم را در سال آینده به 7 درصد کاهش می دهد و نه گزارش مرکز پژوهش ها مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش 25 درصدی تورم قابل پذیرش است.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان اینکه سال آینده نرخ تورم 2 رقمی می شود، اظهار داشت: برای پیش بینی نرخ تورم و رکود باید بدانیم مجلس و دولت بر چه میزان توافق می کنند، در حال حاضر مجلس مخالف افزایش قیمت حامل های انرژی و نقدینگی در کشور است اما دولت به این خواسته خود اصرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، سال آینده هم تورم و هم رکود افزایش چشمگیری دارد./

عناوین برگزیده