تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۵:۲۹
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۹۸۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شکری پاسخ داد:

راهکار جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف چیست؟ / تشریح اقدامات کمیته مالیاتی برای رفع مسائل مالیات برارزش افزوده

می متالز - رئیس کمیته مالیاتی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که تبدیل به قانون شود از اخذ مالیات مضاعف جلوگیری می کند.
راهکار جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف چیست؟ / تشریح اقدامات کمیته مالیاتی برای رفع مسائل مالیات برارزش افزوده

به گزارش می متالز، محمود شکری در خصوص روند بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر اینکه باید اصلاح شود نیاز دارد به یک قانون دائمی تبدیل شود در این راستا کمیته مالیاتی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بررسی ها و اقدامات لازم را انجام داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارگروه مالیاتی کمیسیون اقتصادی در ماه های گذشته ابهامات و اختلافات دستگاه اجرایی بین وصول کنندگان مانند تولیدی ها و بنکداران که مطرح بود را تحت بررسی قرار داد و در این زمینه شفاف سازی انجام داد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: نمایندگان اتاق های تعاون، اصناف و بازرگانی و همچنین نمایندگان اتحادیه های صنوف مختلف، نخبگان و دانشگاهیان و بخش خصوصی نظرات خود را در خصوص مسائل و مشکلات در زمینه مالیات بر ارزش افزوده بیان کردند و کمیته مالیاتی مجلس تمامی موارد را بررسی کرد.

شکری در ادامه تصریح کرد: گزارش نهایی کمیته مالیاتی مجلس در خصوص لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده آماده شده و از هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انتظار این بود از برخی خدمات و کالاها، مالیات بر ارزش افزوده اخذ نشود یا در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد که کمیته مالیاتی اقدامات لازم را انجام داده است.

بررسی موضوع  استرداد مالیاتی در کمیته مالیاتی مجلس

شکری افزود: بحث جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف، بحث استرداد مالیاتی برای مودیان مالیاتی که از پرداخت مالیات معاف هستند در گزارش کمیته مالیاتی شفاف شده است و در صورت به سرانجام رسیدن این لایحه از اخذ مالیات بر ارزش افزوده جلوگیری می شود.

رئیس کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر مالیات پرداختی مودیانی بیش از مالیات واقعی باشد باید مالیات اضافه ی اخذ شده، طی مدت زمانی مشخصی استرداد شود، البته این لایحه باید در صحن علنی مجلس مصوب شود./

عناوین برگزیده