تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۵:۴۹
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۹۸۲۲
سرویس خبر : انرژی
حسنوند:

تهیه طرح دو فوریتی برای ایجاد خط اعتباری در صنعت نفت / سران سه قوه در جلسه ای اضطراری موانع پیش رو تکمیل پارس جنوبی را حل کنند

می متالز - رئیس کمیسیون انرژی مجلس از تهیه طرح دو فوریتی برای ایجاد خط اعتباری در صنعت نفت خبر داد که پس از بودجه در صحن علنی مطرح می شود.
تهیه طرح دو فوریتی برای ایجاد خط اعتباری در صنعت نفت / سران سه قوه در جلسه ای اضطراری موانع پیش رو تکمیل پارس جنوبی را حل کنند

به گزارش می متالز، فریدون حسنوند با اشاره به حضور وزیر نفت در نشست کمیسیون انرژی مجلس گفت: در نشست کمیسیون اولویت ها، مشکلات، موانع پیش روی صنعت نفت و راهکارهای رفع آن بررسی شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت یکی از بخش هایی بوده که امروز در تحول اقتصادی در حوزه اشتغال و تولید می تواند منشا اثر باشد، افزود: طی هفته های گذشته اعضای کمیسیون انرژی بازدیدهایی از مجموعه های وزارت نفت در استان های مختلف داشتند که عمده مشکلات در حوزه تامین منابع مالی و مشکلات پیش رو بود.

وی با تاکید بر اینکه در بخش تامین منابع مالی ما باید به دنبال خلق منابع جدید در حوزه داخلی و بیرونی باشیم، ادامه داد: نگاه ما باید به توانمندی های کشور و سرمایه ها و تکنولوژی های بیرون باشد که در کنار یکدیگر بتوانند اتفاقات خوبی رقم بزنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث تکمیل فازهای مختلف پارس جنوبی اعتقاد ما بر این است که سران سه قوه در یک جلسه اضطراری مانع پیش رو را باید حل کنند، یادآور شد: کمیسیون انرژی از رئیس مجلس درخواست می کند که این پیشنهاد را مطرح کند که جلسه اضطراری برای رفع مانع قانونی در حوزه نظارتی برگزار شود تا در روزهای آینده شاهد شروع به کار و تسریع در این پروژه باشیم که در سال های آتی برای ما درآمدهای هنگفتی ایجاد می کند.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته اعضای کمیسیون انرژی به هرمزگان و بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: رئیس جمهور طی روزهای گذشته بنا به درخواست وزیر نفت دستوری برای اختصاص اعتبار به پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر کرد اما این دستور باید اجرایی شود چرا که اگر مقرر شده ما در تولید بنزین به خودکفایی برسیم و جزء صادرکنندگان بنزین باشیم فاز 2 و 3 این پروژه باید در اسفند سال جاری و سال آینده به بهره برداری برسد.

حسنوند با بیان اینکه اعضای کمیسیون طرح اعتباری را پیش بینی کردند که پس از موضوع بودجه به عنوان طرح دو فوریتی در صحن علنی مجلس مطرح شود، ادامه داد: بدون اینکه بخواهیم مشکلات پیش رو را مدنظر قرار دهیم باید از ظرفیت های جدید به عنوان خط اعتباری استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به اعتقاد ما منابع جدید وجود دارد اما این منابع باید در اختیار وزارت نفت قرار گیرد، اظهار داشت: اعضای کمیسیون انرژی بالاتفاق به اینکه 14.5 درصد از فروش نفت و 14.5 درصد خالص گاز به حوزه گاز تعلق بگیرد پافشاری دارند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار است به تنگناها و مشکلات رسیدگی شده و صدای اعتراض مردم به طور واقعی شنیده شود باید وزارت نفت و سایر وزارتخانه های مولد تقویت شوند، تصریح کرد: اعضای کمیسیون تلفیق و صحن علنی باید به وزارتخانه های مولد کمک کنند تا از این طریق بتوان استقلال، خودکفایی و رضایت مردم را رقم زد./

عناوین برگزیده