تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۶:۰۱
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۹۸۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قوامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولیدملی:

رفع مسئله بیکاری مهمترین اولویت کشور است/ بخش اعظم نقدینگی کشور در بخش دلالی فعال است

می متالز - نایب رئیس برنامه و بودجه مجلس مهمترین مسئله کشور را مسئله بیکاری دانست و گفت: اگر به جای خریدهای خارجی به تولیدات داخلی توجه شود، بخش تولید کشور رونق می یابد.
رفع مسئله بیکاری مهمترین اولویت کشور است/ بخش اعظم نقدینگی کشور در بخش دلالی فعال است

به گزارش می متالز، هادی قوامی در نشست علنی چهارشنبه، 27 دی ماه 96 مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص بخش تولید با رویکرد اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور گفت: ما باید به مطالبی که در گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مطرح شد، توجه جدی کنیم، معجزه نظام خلقت در تولید است.ارزش تولید حاصل قیمت ضربدر مقدار است، متاسفانه در سال گذشته فقط از طریق افزایش قیمت ها، ارزش ها را تغییر داده ایم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود:از یک میلیارد و 500 میلیون یورو، که خرید خارجی انجام شده است، می توانستیم این خریدها را از طریق تولید داخل مورد توجه قرار دهیم و این فاجعه بار است که در این شرایط به تولید خارجی ها کمک شود.

قوامی افزود: بخشی از کسانی که در روزهای گذشته مطالباتی داشته و دارند، درخصوص تقاضای شغل مطالبه داشتند، چرا که مهمترین مسئله کشور در حال حاضر بیکاری است. دلار را روزی 7 تومان، در یک روز 175 تومان و در یک مقطع یکهزار تومان به فروش رساندیم. در شروع دولت تدبیر و امید که امید داشتیم که درآمد سالم وارد بودجه شود، در بودجه سال 97 برای دلار قیمت های 3500 و همچنین 3850 در نظر گرفته شده است و آنچه محقق می شود دلار 4400 تومانی است که این یعنی آهنگ افزایش قیمت ها را از طریق فشار به درآمدها مدنظر قرار داد، در حالی که در نظام اسلامی کار و تولید و درآمد شایسته باید مدنظر باشد و درآمد ناشی از افزایش مقدار باشد و نه رشد قیمت.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلای افزود: اگر به جای خریدهای خارجی به تولیدات داخی توجه و درآمد سالم به خزانه وارد می شد، دیگر چهارپنجم یک هزار و 450 هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد کار دلالی نمی شد.

گفتنی است؛ قوامی در پایان یک قطعه شعر نیز بیان کرد که بدین شرع است:

خدایا دور کن از فولاد و پای گستر  /   سکوت نفت و مکر چین و دلالان مالی را

عناوین برگزیده