تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۶:۰۵
بازدید: ۳۹۹
کد خبر: ۹۸۲۶
سرویس خبر : انرژی
سعیدی در تذکر شفاهی:

زنگنه درباره اختلاس میلیاردی در وزارت نفت توضیح دهد

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر نفت درخواست تا درباره اختلاس میلیاردی در این وزارتخانه توضیح دهد.
زنگنه درباره اختلاس میلیاردی در وزارت نفت توضیح دهد

به گزارش می متالز، زهرا سعیدی در نشست علنی چهارشنبه، 27 دی ماه 96 مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهخی خود ضمن گلایه از خشکی زاینده‌رود گفت: طرح احیای زاینده رود باید هر چه زودتر محقق شود.

نماینده مردم مبارکه درمجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیرنفت گفت: تمامی نهادهای ذیربط باید تلاش کنند تا ابعاد حادثه دردناک نفتکش سانچی برای من مشخص شود و وزیرنفت باید کمک کاری در این وزارتخانه را بر عهده بگیرد نه اینکه از زیر بار آن شانه خالی کند.

وی ادامه داد: در این چند روز وقوع حادثه خبری از وزیر نفت نبود، آقای زنگنه کجاست که درباره این اتفاق توضیح دهد.

سعیدی با بیان اینکه وزیر نفت باید درباره اختلاس صورت گرفته در بدنه این وزارتخانه به مردم توضیح دهد، یادآور شد: وزیر باید توضیح دهد که آیا این موضوع مطرح شده در رسانه‌ها صحیح بوده، چگونه می‌شود که چنین اختلاسی در این وزارتخانه رخ دهد و وزیر توضیح شفافی به مردم ندهد.

وی ادامه داد: وزارت نفت در کوچکترین ملاحظات و مسائل می‌گوید پول ندارد و مواد مورد نیاز پلی‌اکریل را از پالایشگاه علیرغم مذاکرات اختصاص نمی‌دهد، چگونه می‌شود که مدیری در این وزارتخانه تا این سقف اختلاس می‌کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم در تذکری به وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: نمی‌توان با این روش سیستم وزارت آموزش و پرورش را هدایت کرد و وزیر باید برای انتخاب افراد در حوزه وزارت آموزش و پرورش تصمیم‌گیری جدی کند.

وی افزود: می‌گویند نماینده در کار اجرایی دخالت می‌کند، دو سال است که آموزش و پرورش مبارکه معاون ندارد و یک رئیس گذاشته که 6 شهر پرجمعیت را باید اداره کند؛ اما برای انتخاب معاون پاسخی داده نمی‌شود.

عضوکمیسیون انرژی اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان شد و گفت: امیدوارم توصیه‌های مقام معظم رهبری در اجلاس مجالس کشورهای اسلامی مورد توجه قرار گیرد./

عناوین برگزیده