تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۵۲۱
کد خبر: ۹۸۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم کرمان خبر داد :

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری میدکو از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مجتمع فولاد بوتیا

می متالز - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از توافق بر سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری میدکو از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مجتمع فولاد بوتیای کرمان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح توسعه، 3 هزار فرصت شغلی به‌صورت مستقیم برای جوانان ایجاد می‌شود.
سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری میدکو از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مجتمع فولاد بوتیا

به گزارش می متالز، محمدمهدی زاهدی با اشاره به دیدار با اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به وجود معادن غنی سنگ آهن و زغال‌سنگ در کرمان تاکید کرد و ظرفیت بالای کرمان برای تولید فولاد را یادآور شد.

وی با بیان اینکه بر سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری میدکو از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مجتمع فولاد بوتیا توافق شده است، بیان کرد: برای اجرای فاز اول این مجتمع کارخانه‌ای تاکنون یک‌هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه با اجرای این طرح توسعه، 3 هزار فرصت شغلی به‌صورت مستقیم و 10 هزار فرصت شغلی به‌طور غیرمستقیم برای جوانان ایجاد می‌شود، عنوان کرد: همچنین مقرر شده است، اجرای تمام امور خدماتی مجتمع توسط شرکت‌های بخش خصوصی بومی انجام پذیرد و این شرکت‌ها متعهد به اشتغال نیروهای بومی شوند.

وی از توافق با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برای تأمین سوخت مورد نیاز مجتمع فولاد بوتیا خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده است، منابع طبیعی استان کرمان یک‌هزار هکتار زمین به‌منظور درختکاری و تأمین فضای سبز به‌منظور ایجاد خط سبز و برآورده شدن استانداردهای زیست‌محیطی مجتمع فولاد بوتیا در  اختیار آن مجتمع قرار دهد.

عناوین برگزیده