تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۶۴۷
کد خبر: ۹۸۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کاهش تولید زغال ریوتینتو

ریوتینتو، در حال رهایی از باقی‌مانده زغال خود

می متالز - شرکت ریوتینتو که چندی است دارایی‌های زغال‌سنگ خود را به فروش می‌رساند، در آخرین اقدام، معدن هانترولی را به شرکت یانکول واگذار کرد. این اقدام باعث کاهش حجم تولید زغال‌سنگ حرارتی و نیمه کک‌شو به میزان 23 و 51 درصد شد.
ریوتینتو، در حال رهایی از باقی‌مانده زغال خود

به گزارش می متالز، شرکت ریوتینتو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد معدنی در جهان به‌شمار می‌رود. در این گزارش، تولید زغال‌سنگ این شرکت در سال 2017، بررسی شده است. در نمودار 1، مقایسه تولید این شرکت در سال 2016 و 2017 به تفکیک نوع زغال‌سنگ، آورده شده است.

همان‌طور که در نمودار دیده می‌شود، حجم تولید زغال‌سنگ شرکت ریوتینتو، در سال 2017، نسبت به سال قبل، با 23 درصد کاهش همراه بود. کاهش بیش از 9.5 میلیون تن زغال‌سنگ، در راستای برنامه‌های این شرکت بوده و اختلالی در روند تولید ریوتینتو رخ نداده است. شرکت معدنی ریوتینتو از چند سال پیش تاکنون، تصمیم گرفته تا دارایی‌های زغالی خود را بفروشد. این شرکت، اخیرا با اعلام اینکه دارایی‌های زغالی آن، در رقابت با سایر دارایی‌های شرکت، سودآوری کمتری دارند، باقی‌مانده معادن زغال‌سنگ خود را که در استرالیا واقع هستند، در فهرست فروش قرار داد.

همان‌طور که در نمودار دیده می‌شود زغال‌سنگ نیمه کک‌ شوی ریوتینتو با 51 درصد کاهش نسبت به سال 2016، بیشترین حجم کاهش را تجربه کرد. کاهش 3 میلیون تنی این ماده خام، بخشی از دلیل کاهش تولید زغال‌سنگ ریوتینتو بود. اصلی‌ترین دلیل این افت تولید، کاهش ظرفیت تولید معدن هانتر-ولی (Hunter Valley) بود. تولید این معدن نسبت به سال 2016، با 59 درصد کاهش، از 2.5 میلیون تن، به حدود یک میلیون تن کاهش پیدا کرد.

اغلب کاهش تولید این شرکت، در بخش زغال‌سنگ حرارتی رخ داده است. این بخش با 23 درصد کاهش حجم تولید نسبت به سال 2016، در پایان سال 2017 به 20 میلیون تن رسید. این کاهش تولید، مربوط به بخش معدنی هانتر-ولی بود. در سپتامبر سالی که گذشت، شرکت ریوتینتو اعلام کرد که فروش شرکت زیرمجموعه کول-اند-الاید (Coal & Allied) به شرکت استرالیایی یانکول نهایی شده است. این قرارداد حدود 2.69 میلیارد دلار ارزش داشت که طی آن سرمایه‌های شرکت کول-اند-الاید در منطقه عملیاتی هانتر-ولی، مانت-تورلی (Mount Thorley) و وارک‌ورث (Warkworth) به شرکت یانکول واگذار شد. علت کاهش تولید بخش هانتر-ولی در تولید زغال‌سنگ حرارتی و نیمه‌کک‎شو، ادغام فرآیند فروش این منطقه و تغییر زمان‌بندی تولید بود.

کاهش حجم تولید زغال کک‌شو نسبت به انواع دیگر، کمتر و در حد 5 درصد بود. از جمله معادنی که دارای زغال کک‌شو هستند، می‌توان به کسترل و هیل‌کریک اشاره کرد. چند ماه قبل شرکت ریوتینتو، اطلاعات 2 معدن کسترل و هیل‌کریک را به خریداران داوطلب ارسال کرد و از آن‌ها خواست تا قیمت پیشنهادی خود را تا ماه دسامبر سال 2017 اعلام کنند. احتمال دارد که در ماه‌های آتی، خبر برگزیده شدن یکی از این خریداران، توسط شرکت ریوتینتو اعلام شود.

چشم‌انداز این شرکت برای سال آینده، تولید حجم 7.5 تا 8.5 میلیون تن زغال‌سنگ کک‌شو و حدود 3.8 تا 4.5 میلیون تن زغال‌سنگ حرارتی است.

عناوین برگزیده