تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۹۸۵۷

بازگشت 21 خط کشتیرانی بین المللی به بندر شهید رجایی در پسابرجام

می متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دوران پسابرجام و با استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا، 21 خط کشتیرانی لاینر (خطوط منظم) بین المللی به بندر شهید رجایی بازگشتند.
بازگشت 21 خط کشتیرانی بین المللی به بندر شهید رجایی در پسابرجام

به گزارش می متالز، الله مراد عفیفی پور شامگاه سه شنبه 3 بهمن 1396 در نشست با معاونان توسعه مدیریت و طرح و توسعه بنادر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، افزود: این بندر دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
وی ادامه داد: در دوران پسابرجام خرید تجهیزات راهبردی کانتینری شامل 12 دستگاه گنتری کرین و 15 دستگاه ترانستینر با اعتباری افزون بر 175 میلیون یورو، آغاز عملیات ساخت سه پست اسکله 100 هزار تنی ویژه صادرات فرآورده های نفتی سبک با ظرفیت عملیاتی 34 میلیون تن و اعتباری افزون بر یک هزار و 650 میلیارد ریال صورت گرفت.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رشد 35 درصدی در بخش درآمدها و کاهش 37 درصدی مطالبات معوقه بدهکاران تجاری به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای بندر شهید رجایی در دوران پسابرجام است.
وی با اشاره به نامگذاری سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه تمامی تعهدهای بندر شهید رجایی در زمینه اشتغالزایی به صورت 100درصدی محقق شد.
عفیفی پور اظهار کرد: تاکنون برای جمعیتی افزون بر یک هزار و 370 نفر شغل در قالب طرح های سرمایه گذاری و عمرانی ایجاد شده است.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است. 
عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخص های مهمی است که مدتهای بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
اما خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد. 
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

عناوین برگزیده