تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۹۸۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حمایتهای ویژه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از واحدهای صنعتی آسیب دیده کرمانشاه

می متالز - صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک مساعدت و حمایت‌هایی را برای راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی که پیش از زلزله استان کرمانشاه فعال بوده و در این حادثه آسیب و خسارت دیده اند در نظر گرفته است.
حمایتهای ویژه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از واحدهای صنعتی آسیب دیده کرمانشاه

به گزارش می متالز، هیأت مدیره این صندوق مصوب کرد به این واحدهای صنعتی، تا سقف 3 میلیارد ریال ضمانت نامه صرفاً با اخذ چک و سفته با تعهد ضامنین تعلق گیرد.

سهولت در دریافت این ضمانت نامه و عدم دریافت وثایق ملکی و... از جمله مزیت این مصوبه است.

همچنین مقرر شد، صدور ضمانت نامه با مبالغ بیش از 3 میلیارد ریال با پذیرش ارزش محل اجرای طرح (هرچند دچار آسیب شده باشند) با تعهد ضامنین انجام پذیرد.

هیأت مدیره این صندوق مصوب کرد واحدهای صنعتی آسیب دیده که پیشتر نسبت به اخذ ضمانت نامه از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اقدام و ضمانت نامه های صادره مربوط به پرداخت خسارت شده و صندوق نسبت به وصول مطالبات خود اقدام کرده اند ، بین 6 ماه تا یک سال استمهال شوند.

گفتنی است صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در جهت کمک به سرمایه گذاری واحدهای صنعتی، سرمایه در گردش و سایر فعالیت های بنگاه های تولیدی، انواع ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر می کند و در 9ماهه امسال نیز بیش از هزار و 800 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کرده است.

ضمانت نامه های صادره از طرف این صندوق جایگزین وثیقه، نزد نظام بانکی می شود وفعالان صنایع کوچک می توانند از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بهره مند شوند.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده