تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۰۸
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۹۸۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مقدسی مطرح کرد:

ساز و کار جالب چندکشور اروپایی و آسیایی برای استفاده مردم از خودروی هیبریدی / زیر ساخت‌ استفاده از خودرو برقی در ایران وجود ندارد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در صورتی که زیرساخت‌های لازم استفاده از خودروهای برقی ایجاد شود استفاده از آنها اولویت بیشتری دارد، به دلیل اینکه زیرساخت‌ها فراهم نشده کاربرد این نوع خودروها بسیار محدود است.
ساز و کار جالب چندکشور اروپایی و آسیایی برای استفاده مردم از خودروی هیبریدی / زیر ساخت‌ استفاده از خودرو برقی در ایران وجود ندارد

به گزارش می متالز، سیدمهدی مقدسی در خصوص تعرفه واردات خودروهای وارداتی، اظهار داشت: افزایش 45 درصدی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی متناسب با شرایط کشور نیست، اکثر کلان‌شهرها دارای هوای آلوده هستند و در طول سال چند روزی مدارس و برخی از ادارات به‌علت آلودگی هوا تعطیل می‌شوند.

زیر ساخت‌های استفاده از خودرو برقی وجود ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه بحث کاهش آلودگی هوا راه‌کارهای مختلفی دارد، گفت: یکی از راه‌کارها این است که از خودروهای تمام برقی استفاده شود که متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آنها در کشور ایجاد نشده، لازم است این زیرساخت‌ها ایجاد شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به خرید خودروهای هیبریدی در کشورهای دیگر به دلیل دوگانه و کم‌ مصرف بودن امتیاز داده می‌شود، ادامه داد: در کشور ایتالیا به خریداران خودروهای هیبریدی به منظور تشویق، معافیت مالیاتی در نظر گرفته می‌شود، همچنین در کشور چین برای خریداران خودروهای کم‌مصرف سالیانه 950 میلیارد دلار کمک داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در انگلستان ده هزار پوند برای تشویق خریدارن خودروهای هیبریدی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین افزایش تعرفه‌ها در شرایط خاص مسئله قابل بحث است.

افزایش تعرفه واردات مانع گسترش استفاده از خودروهای هیبریدی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایطی که در کشورهای دیگر مشوق‌هایی را برای خرید خودروهای هیبریدی در نظر می‌گیرند نباید با افزایش تعرفه واردات مانعی را در مسیر استفاده از خودروهای هیبریدی ایجاد کنیم، عنوان کرد: با معاون وزیر صنعت، معدن تجارت و مدیرکل سازمان توسعه و تجارت مباحثی را مطرح کردم و مقرر شد جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کنیم.

بررسی تعرفه‌های جدید واردات خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه مشترک نظرات خود را به‌عنوان اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: با تشکیل جلسه مستقلی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون در زمینه تعرفه واردات خودرو مباحث را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حق تقدم خودروهای برقی در مقابل خودروهای هیبریدی

وی با اشاره به اینکه باید در خصوص خرید خودروهای هیبریدی خریداران را با توجه به شرایط آلودگی هوا تشویق کنیم، ادامه داد: در صورتی که زیرساخت‌های لازم استفاده از خودروهای برقی ایجاد شود استفاده از آنها اولویت بیشتری دارد، به دلیل اینکه زیرساخت‌ها فراهم نشده کاربرد این نوع خودروها بسیار محدود است.

لزوم کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان توسعه تجارت و معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت یک‌بار دیگر موضوع تعرفه‌های واردات خودروها را بررسی کنند، خاطر نشان کرد: در زمینه خودروهای هیبریدی باید تعرفه واردات آنها کاهش پیدا کند، واردکنندگان رسمی خودروهای هیبریدی درصورت توان با برندهای سازنده طی یک توافق ساخت این محصولات را در داخل کشور داشته باشند./

عناوین برگزیده