تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۱۲
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۹۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دلخوش مطرح کرد:

افزایش قیمت دلار در ماه های گذشته چه تاثیری روی نرخ کالاهای اساسی گذاشت؟ / میزان رشد نرخ ارز منطقی نیست

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تداوم افزایش قیمت دلار در ماه های گذشته و گرانی کالاهای اساسی در بازار انتقاد کرد.
افزایش قیمت دلار در ماه های گذشته چه تاثیری روی نرخ کالاهای اساسی گذاشت؟ / میزان رشد نرخ ارز منطقی نیست

به گزارش می متالز، سیدکاظم دلخوش اباتری با انتقاد از روند صعودی قیمت دلار در چند ماه گذشته گفت: عوامل مختلفی بازار ارز را تحت تاثیر قرار می دهد که می توان به نقش نوسانات بین‌المللی نرخ دلار اشاره کرد که روی قیمت دلار در بازار ایران تاثیرگذار بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از نوسانات بازار ارز متاثر از تحولات سیاسی است، افزود:کارشکنی های آمریکایی ها در اجرای مفاد برجام تاثیراتی بر نرخ دلار داشته است همچنین اغتشاشات اخیر نیز مقداری بر افزایشی قیمت دلار تاثیرگذار بوده اما این تاثیرات مقطعی است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشد تقاضا برای دلار باعث می شود که  بازار ارز تحت تاثیر قرار بگیرد، افزود: در حال حاضر رشد تقاضا برای دلار در بازار خیلی بالا نبوده بنابراین دلیلی ندارد که نرخ دلار طی چندماه با این میزان رشد قابل توجه روبرو شود که قیمت دلار به حدود 4هزار 440 تومان برسد.

افزایش قیمت دلار در ماه های اخیر باعث رشد قیمت کالاهای اساسی شد

دلخوش اباتری در ادامه افزود: افزایش قیمت دلار در ماه های گذشته باعث رشد قیمت کالاهای اساسی شده و بطور طبیعی به افزایش تورم و گرانی منجر شد این در حالی است یکی از دغدغه های مردم وضعیت معیشتی است و نباید گرانی جدید به جامعه تحمیل می شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: ارز در کشور در اختیار بانک مرکزی است بنابراین باید این بانک، بازار را مدیریت کند که البته منظور از مدیریت بازار، کاهش دستوری قیمت دلار نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: روند تداوم دار افزایش نرخ ارز، به بخش تولید، آسیب جدی وارد می کند و آرامش نسبی بازارهای مختلف را با چالش روبرو می کند./

عناوین برگزیده